Opis i specyfikacja
Pełnoklatkowy aparat α7S III ma olbrzymi potencjał filmowy. Wynika to z wysokiej czułości ISO (rozszerzanej do 409 600), dużego, 15-stopniowego zakresu dynamicznego, możliwości nagrywania w trybie 4K 120p, szybkości i niezawodności systemu AF oraz bardzo wydajnej stabilizacji obrazu. Poprzeczka dla filmowców znów poszła w górę.
Nowy, pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor RTM jest wykonany w technologii BSI i ma rozdzielczość 12,1 megapiksela. Wprowadzono w nim szereg ulepszeń zapewniających dwukrotnie szybszy odczyt, świetną jakość obrazu w całym zakresie czułości, 15-stopniowy zakres dynamiczny i mniej widoczne efekty liniowego przebiegu migawki. W płaszczyźnie ogniskowej znajdują się pola AF wykrywające fazę.
Nowy, pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor RTM jest wykonany w technologii BSI i ma rozdzielczość 12,1 megapiksela. Wprowadzono w nim szereg ulepszeń zapewniających dwukrotnie szybszy odczyt, świetną jakość obrazu w całym zakresie czułości, 15-stopniowy zakres dynamiczny i mniej widoczne efekty liniowego przebiegu migawki. W płaszczyźnie ogniskowej znajdują się pola AF wykrywające fazę.
Aparat umożliwia wewnętrzny zapis niezwykle bogatego obrazu z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2. Oznacza to bez porównania większą swobodę przy późniejszym przetwarzaniu materiału, korygowaniu kolorów i łączeniu obrazów.
Teraz można używać nie tylko kodeka Long GOP, lecz także All-Intra, niezależnie kodującego każdą klatkę przy przepływności do 600 Mb/s. Pozwala on dokładniej utrwalić złożony ruch i usprawnia edycję. Zapis może się odbywać na wewnętrzny lub zewnętrzny nośnik. [1] All-Intra (All-I) [2] Long GoP [3] Grupa obrazów (GoP)
Nowy format zapisu XAVC HS wykorzystuje kompresję HEVC/H.265, dwukrotnie wydajniejszą niż przy kodowaniu AVC/H.264. Rezultat to wyższa jakość obrazu i mniejszy rozmiar plików.
Słynna czułość osiąga nowe szczyty: teraz rozszerzony zakres ISO przy filmowaniu wynosi od 80 do aż 409 600 (standardowo 80–102 400). Zaawansowane przechwytywanie światła i optymalizacja sygnału na wyjściu 12,1-megapikselowego, pełnoklatkowego przetwornika zapewnia niski poziom szumu w całym zakresie czułości i efektywne działanie w niemal zupełnej ciemności.
Krzywa gamma S-Log3 i przestrzeń barw S-Gamut3.Cine są dobrze znane użytkownikom kamer profesjonalnych. Rozszerzają zakres dynamiczny i ułatwiają ujednolicenie kolorystyki, a przez to upraszczają postprodukcję.
HLG (Hybrid Log-Gamma) Profil HLG (Hybrid Log Gamma) w aparacie ułatwia produkcje HDR. Nagrany z jego użyciem materiał można bez przetworzenia wyświetlać na zgodnych z HLG telewizorach BRAVIA, uzyskując płynne przejścia tonalne 10-bitowego koloru.
[1] Duża swoboda obróbki obrazu (wymagana korekcja barw)
[2] Obraz o wysokiej jakości niewymagający korekcji barw
Nowy procesor obrazu BIONZ XR zapewnia lepszą reprodukcję kolorów, stabilność przy zmianach źródeł światła, naturalny wygląd przejść tonalnych i najjaśniejszych fragmentów oraz osłabienie skutków liniowego przebiegu migawki.
Gdy wymagana jest precyzja w postprodukcji, można nagrywać 16-bitowy obraz RAW na kompatybilny rejestrator zewnętrzny podłączony do wyjścia HDMI. Sam aparat będzie równolegle nagrywał materiał XAVC HS 4K, XAVC S 4K lub XAVC S-I 4K i pliki proxy.
Podczas nagrywania filmu 4K o dużej przepływności aparat może generować 8- lub 10-bitowe pliki proxy HD. Użycie do montażu mniejszych plików proxy zmniejszy obciążenie komputera i przyspieszy pracę przed dostarczeniem finalnych plików 4K.
System AF wykorzystuje algorytmy inteligentnego śledzenia i umieszczone na przetworniku, pokrywające większość kadru czujniki fazy. Współpracuje z obiektywami z mocowaniem typu E, zapewniając wyjątkowo dokładne i konsekwentne działanie nawet przy zdjęciach ruchomych obiektów przy małej głębi ostrości, w jakości 4K i przy 120 kl./s.
System Real-time Eye AF, wykorzystujący sztuczną inteligencję do ustawiania ostrości na oko, działa teraz o 30% wydajniej przy filmowaniu profilu osoby lub częściowo zasłoniętej twarzy. Duża precyzja śledzenia oka pozwala skupić się na kompozycji.
Real-time Tracking to system śledzenia obiektów w czasie rzeczywistym, który wykorzystuje dane o kolorze, wzorach, głębi i twarzy obiektu. Intuicyjna funkcja śledzenia dotykiem pozwala rozpocząć śledzenie obiektu przez dotknięcie go na ekranie LCD.
Bardzo dokładny moduł stabilizacji obrazu i czujnik żyroskopowy umożliwiają 5-osiową optyczną stabilizację obrazu. [1] Obrót wokół osi pionowej [2] Przechył lewo/prawo [3] Przechył góra/dół
Cyfrowe łącze audio w stopce Multi Interface (MI) pozwala bezpośrednio doprowadzić 24-bitowy sygnał wejściowy. Dostępny jest tryb 48 kHz / 16 bitów 2ch, a po dodaniu opcjonalnego adaptera XLR-K3M także 48 kHz / 24 bity 2ch i 48 kHz / 24 bity 4ch.
W stabilizator obrazu wbudowany jest specjalny grafitowy radiator Sony w kształcie litery Σ (sigma). Cechuje go 5 razy większa efektywność rozpraszania ciepła, dzięki czemu możliwe jest dłuższe nagrywanie bez zakłóceń w pracy stabilizacji obrazu.
Zgodnie z życzeniami użytkowników profesjonalnych przycisk MOVIE znajduje się teraz na górze obudowy i jest wygodniejszy w użyciu przy zdjęciach z różnych perspektyw. Poprawiono też kolejność trybów na pokrętle i szybkość przełączania.
Bardzo szeroki standardowy zakres ISO aparatu α7S III — od 80 do 102 400 — oznacza wielki potencjał twórczy. Przy fotografowaniu zakres ten można rozszerzyć do 40–409 600. Nowy przetwornik obrazu i algorytmy przetwarzania zapewniają jeszcze czystszy obraz i bardziej naturalne faktury niż model α7S II, nawet w niemal zupełnej ciemności.
System Fast Hybrid AF łączy szybkość z dokładnością. 759 pól z wykrywaniem fazy w płaszczyźnie ogniskowej i 425 pól z wykrywaniem kontrastu pokrywa większość obrazu, dzięki czemu aparat α7S III szybko odnajduje i śledzi obiekty w niemal całym kadrze.
Aparat pozwala robić zdjęcia seryjne ze śledzeniem AF/AE z prędkością do 10 kl./s i użyciem migawki mechanicznej lub elektronicznej. Jedna seria może liczyć ponad 1000 klatek RAW bez kompresji, więc niezawodnie uchwycisz najważniejszy moment.
Dzięki ulepszeniom wprowadzonym w algorytmie AF aparat α7S III automatycznie ustawia ostrość nawet przy jasności –6 EV, gdy trudno jest cokolwiek zobaczyć nieuzbrojonym okiem.
Nowo opracowany przetwornik obrazu i procesor obrazu poprawiają wygląd faktur na fotografiach i odwzorowanie kolorów, zwłaszcza odcieni karnacji.
Obsługiwane są pliki w formacie HEIF, zapewniającym 10-bitowy kolor oraz lepszą jakość obrazu i silniejszą kompresję niż format JPEG. Z kolei tryb HLG pozwala robić zdjęcia HDR przeznaczone do późniejszego oglądania na kompatybilnym telewizorze.
Oba gniazda na karty pamięci obsługują nie tylko karty SDXC UHS-II, ale i superszybkie nośniki CFexpress typu A, pozwalające nagrywać przy większej przepływności i szybciej opróżniać bufor. Można wybrać zapis w trybie równoległym lub naprzemiennym.
Otwierany na bok, 3-calowy ekran dotykowy o rozdzielczości 1,44 mln pikseli ułatwia ustawianie aparatu i jest lepiej widoczny w przypadku montażu w uchwycie typu gimbal lub większym zestawie.
Nowy wizjer elektroniczny przewyższa rozdzielczością, kontrastem i kolorystyką każde inne rozwiązanie w swojej klasie. Wyróżnia go też największe na świecie powiększenie (0,9x), pole widzenia 41° (po przekątnej) i duża odległość od oka: 25 mm.
Kierując się sugestiami najbardziej wymagających użytkowników profesjonalnych, wprowadzono duże ulepszenia w strukturze menu. Obecnie jest ono bardziej czytelne i prostsze w użyciu.
Ekran menu można obsługiwać dotykiem, a na ekranie odtwarzania działają funkcje przeciągnięcia (swipe) i powiększania (pinch-to-zoom). Lepiej działają też funkcje dotykowe dostępne w czasie zdjęć.
Teraz do zdalnego sterowania, bezprzewodowego podglądu i przesyłania fotografii i filmów można używać nie tylko sieci Wi-Fi® 2,4 GHz, lecz także szybszych i stabilniejszych sieci 5 GHz.
Kiedy pracujesz w złożonym, narażonym na zakłócenia środowisku lub potrzebujesz większej przepustowości, możesz skorzystać z przewodowego łącza 1000BASE-T, podłączając kompatybilną przejściówkę USB-Ethernet do portu USB Type-C® aparatu.
Aby przyspieszyć pracę lub ułatwić ją sobie w trudnych warunkach, można zdalnie sterować aparatem z podłączonego przewodowo lub bezprzewodowo komputera lub aplikacji mobilnej Imaging Edge MobileTM.
Pakiet Imaging Edge Desktop pomaga sprawniej pracować i robić jeszcze lepsze zdjęcia. Narzędzie „Remote” umożliwia zdalne sterowanie aparatem i podglądanie obrazu na żywo na monitorze komputera. „Viewer” służy do podglądu, oceny i wybierania zdjęć z dużych bibliotek, a „Edit” pozwala w pełni wykorzystać potencjał plików RAW przekształcanych w końcowe zdjęcia.
Capture One Express (for Sony) to bezpłatny program do zarządzania zdjęciami RAW oraz ich przetwarzania i edycji. Dostępna jest też wersja Capture One Pro (for Sony) z dodatkowymi narzędziami edycyjnymi i funkcją zdalnego sterowania aparatem.
Obiektyw | |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu | |
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 12,1 megapiksela |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 12,9 megapiksela |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (typu 35 mm, 35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
System ochrony przed kurzem | Tak (powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący) |
Zapis (fotografie) | |
Format zapisu | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 4240 × 2832 (12M), M: 2768 × 1848 (5,1M), S: 2128 × 1416 (3,0M), APS-C L: 2768 × 1848 (5,1M), M: 2128 × 1416 (3,0M), S: 1376 × 920 (1,3M) |
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] | Pełna klatka 35 mm L: 3776 × 2832 (11M), M: 2464 × 1848 (4,6M), S: 1888 × 1416 (2,7M), APS-C L: 2464 × 1848 (4,6M), M: 1888 × 1416 (2,7M), S: 1232 × 920 (1,1M) |
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] | Pełna klatka (35 mm) L: 4240 × 2384 (10M), M: 2768 × 1560 (4,3M), S: 2128 × 1200 (2,6M), APS-C L: 2768 × 1560 (4,3M), M: 2128 × 1200 (2,6M), S: 1376 × 776 (1,1M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | Pełna klatka 35 mm L: 2832 × 2832 (8M), M: 1840 × 1840 (3,4M), S: 1408 × 1408 (2,0M), APS-C L: 1840 × 1840 (3,4M), M: 1408 × 1408 (2,0M), S: 912 × 912 (0,8M) |
Tryby jakości obrazu | RAW (Skompresowany/Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa), HEIF (4:2:0 / 4:2:2) (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa), RAW & JPEG, RAW & HEIF |
Efekty zdjęciowe | – |
Styl twórczy | – |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wył. DRO (automatyka/poziom (1-5)) |
Przestrzeń barw | Zgodność ze standardem sRGB (z przestrzenią barw sYCC), standardem Adobe RGB i standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020). |
14bit RAW | Tak |
Zapis (film) | |
Format zapisu | XAVC S, XAVC HS |
Kompresja filmu | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265 |
Format zapisu dźwięku | XAVC S: LPCM 2 kan., LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity) |
Przestrzeń barw | Zgodność ze standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020). |
Efekty zdjęciowe | – |
Styl twórczy | – |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (200 Mb/s), 60p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (280 Mb/s), 60p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (200 Mb/s), 60p (150 Mb/s), 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 50p (150 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (280 Mb/s), 60p (200 Mb/s), 30p (140 Mb/s), 24p (100 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 50p (200 Mb/s), 25p (140 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 24p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (50 Mb/s), 30p (50 Mb/s), 24p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) | 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (600 Mb/s), 30p (300 Mb/s), 24p (240 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 25p (250 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) | 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (222 Mb/s), 30p (111 Mb/s), 24p (89 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 25p (93 Mb/s) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 lub 240 kl./s |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (6 Mb/s), 1920 × 1080 (9 Mb/s), 1920 × 1080 (16 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma, wyjście RAW (HDMI) |
System nagrywania | |
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | Tak |
Nośnik | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci CFexpress typu A |
Gniazdo na kartę pamięci | SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A |
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | Zapis równoczesny, Sortowanie, Automatyczne przełączanie nośnika, Kopiowanie |
Redukcja szumów | |
Redukcja szumów | Przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s. Przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona |
Balans bieli | |
Tryby balansu bieli | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.) |
Ostrość | |
Sposób nastawiania ostrości | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 345 pól (AF z wykrywaniem fazy), z obiektywem APS-C: 285 pól (AF z wykrywaniem fazy) / 425 pól (AF z wykrywaniem kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | Od –6 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
Tryb ostrości | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroki, Strefa, Środek, Elast. punktowy, Roz. elast. punktowy, Śledzenie |
EYE AF | [Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę, [Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) |
Inne funkcje | Przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | Detekcja fazy |
Ekspozycja | |
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Punktowy (standardowy/duży), uśrednienie wartości dla całego obszaru, jasny obszar |
Kompensacja ekspozycji | ±5,0 EV (do wyboru co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: ±3,0 EV (co 1/3 EV)) |
Bracketing ekspozycji | Bracket: seryjny, Bracket: pojedynczy, do wyboru 3/5/9 klatek. (Światło zastane, Światło z lampy błyskowej) |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) |
Tryby ekspozycji | Automatyka (inteligentna automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji), nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji) |
Czułość ISO (zalecany wskaźnik ekspozycji) | Fotografie: ISO 80–102 400 (wartości od ISO 40 do ISO 409 600 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), filmy: odpowiednik ISO 80–102 400 (wartości do ISO 409 600 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO). |
Fotografowanie bez migotania | Tak |
Tryby tematyczne | – |
Wizjer | |
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny 1,6 cm (typu 0,64"), kolorowy |
Liczba punktów | 9 437 184 punkty |
Pokrycie kadru | 100% |
Powiększenie | Około 0,90× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m |
Regulacja dioptrii | -4,0 do +3,0 m |
Odległość od oka | Około 25 mm od soczewki wizjera, 21 mm od ramki wizjera przy –1 m |
FUNKCJA WYŚWIETLANIA | Histogram, podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, Poziomica cyfrowa, Siatka linii, Sprawdzanie ostrości, Zarys MF, Zebra, Znacznik filmu, Korekta wyświetlania przy nagrywaniu |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Tryb NTSC: standardowy 60 kl./s / wysoki 120 kl./s, tryb PAL: standardowy 50 kl./s / wysoki 100 kl./s |
Ekran LCD | |
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), TFT |
Liczba punktów | 1 440 000 punktów |
Panel dotykowy | Tak |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270° |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak, funkcja Powiększenie (pełna klatka 35 mm: 2,1×, 4,1×; APS-C: 1,5×, 3,0×) |
Inne funkcje | |
PlayMemories Camera Apps™ | – |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2x, Filmy: około 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Zoom cyfrowy | Inteligentny zoom (fotografie): pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2×, APS-C: M: około 1,3×, S: około 2×; Zoom cyfrowy (fotografie): pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,1×, S: około 8×; APS-C: L: około 4×, M: około 5,2×, S: około 8×; Zoom cyfrowy (filmy): pełna klatka 35 mm: około 4×, APS-C: około 4× |
Rozpoznawanie twarzy | Priorytet twarzy w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy |
Samowyzwalacz do autoportretów | – |
Inne | Fotografowanie z interwałem, Min.s.mig.ISO AUTO, Jasne monitorow., Info. o pr. autorskich, Ustaw nazwę pliku, Zapisywanie/importowanie ustawień, Przewodnik pomocniczy, Tryb kontrolki wideo, Obróć pierśc. zoomu |
Migawka | |
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Typ migawki | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/8000 do 30 s i B; Filmy: od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/250 s |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Cicha praca | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Stabilizacja obrazu | |
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 5,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
Kontrola błysku | |
Typ | – |
Liczba przewodnia | – |
Kąt rozsyłu błysku | – |
Sterowanie | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowa |
Czas ładowania | – |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | Tak |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji) |
Mechanizm | |
Tryby zapisu | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Bardzo wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Standardowa L: ponad 1000 klatek, RAW: ponad 1000 klatek, RAW & JPG: ponad 1000 klatek, RAW (Nieskompresowany): ponad 1000 klatek, RAW (Nieskompresowany) & JPG: ponad 1000 klatek |
Samowyzwalacz | Opóźnienie 10 s/5 s/2 s / Samowyzwalacz seryjny Samowyzwalacz z bracketingiem |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | – |
Odtwarzanie | |
Przechwytywanie zdjęć | Tak |
Tryby | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu lub bez), histogram RGB i ostrzeżenie o światłach/cieniach, indeks, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 10,6×, M: 6,92×, S: 5,32×), Auto podgląd, Obrót obrazu, Wybór folderu (data/fotografie/filmy), Chroń, Ocena, Wyświetl jako grupę |
Interfejs | |
Złącze komputerowe | Pamięć masowa / MTP |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Tak, złącze Type-C® (zgodność z SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2)) |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze do synchronizacji | – |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | Tak |
Złącze LAN | – |
FUNKCJE | Przesyłanie na serwer FTP, oglądanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie jednym dotknięciem przez NFC, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD |
Dźwięk | |
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Drukowanie | |
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III |
Funkcja użytkownika | |
Typ | Ustawienia przycisków własnych, ustawienia programowalne (3 zestawy w korpusie / 4 zestawy na karcie pamięci), ustawienia „Moje pokrętło”, Moje menu, Zarejest. wł. ust. fot. |
Kompensacja cech obiektywu | |
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Zasilanie | |
Dostarczany akumulator | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 510 zdjęć (wizjer) / około 600 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | Około 80 min (wizjer) / około 95 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Około 130 min (wizjer) / około 135 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Pobór mocy (wizjer) | Fotografowanie: około 4,3 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmowanie: około 7,6 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografowanie: około 3,3 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmowanie: około 7,3 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Inne | |
Temperatura w środowisku pracy | 0–40°C |
Wymiary i waga | |
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 699 g |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 128,9 × 96,9 × 80,8 mm; około 128,9 × 96,9 × 69,7 mm (OD UCHWYTU DO MONITORA) |
Zawartość opakowania | |
Zawartość opakowania | Akumulator NP-FZ100, ładowarka BC-QZ1, przewód zasilający, ochraniacz przewodu, pasek na ramię, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów, muszla oczna, przewód USB-A — USB-C (USB 3.2) |
Opinie
Ostatnio przeglądane
Raty i Leasing
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu na raty za pośrednictwem banku Santander Consumer Bank
Więcej o ratach na Santander Consumer Bank
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu w leasing za pośrednictwem banku PKO Leasing S.A.
Więcej o leasingu na PKO Leasing S.A.
Ostatnio oglądane
Odbiór osobisty: |
0,00 zł |
DHL24 - Przedpłata: |
15,00 zł |
DHL24 - Wysyłka za pobraniem: |
20,00 zł |
InPost - za pobraniem: |
19,00 zł |
InPost - zwykła przesyłka: |
0,00 zł |
Zadzwoń
Lub poczekaj na nasz kontakt
97% klientów poleca ten sklep