Opis i specyfikacja
Aparat α9 II ma rozwiązania, które spełniają oczekiwania profesjonalistów, w tym także złożone opcje pracy i łączność sieciową ułatwiające pracę w plenerze, niezawodność działania w niedostępnych terenach oraz niezrównaną szybkość.
Innowacyjny pełnoklatkowy przetwornik Exmor RSTM CMOS i procesor BIONZ XTM współpracują w trybie zdjęć seryjnych z funkcją śledzenia AF/AE, osiągając szybkość 20 kl./s. Niezwykła szybkość i potężny bufor pozwolą uchwycić tę najważniejszą z chwil.
Elektroniczna migawka eliminuje zaciemnienie typowe dla lustrzanek. Obiekt widać przy zwalnianiu migawki w widoku na żywo 60 kl./s, z minimalnym opóźnieniem zdjęć seryjnych. (A) Zdjęcie bez efektu zaciemnienia (B) Zdjęcie z efektem zaciemnienia
Światło dociera do przetwornika bez mechanicznych zakłóceń. Połączenie bezlusterkowej konstrukcji i technologii zwiększających szybkość zapewnia AF/AE na pełnoklatkowej płaszczyźnie ogniskowej.
(1) obliczenia AF/AE (2) 60 razy/s. (3) 20 kl./s.
Elektroniczna migawka o czasie otwarcia do 1/32 000 s. przewyższa migawki mechaniczne, kreując nową ekspresję obrazu. Pozwala utrzymać mniejszą głębię ostrości bez filtra ND nawet w jasnym świetle. (Tryb A 1/20 000 s. F8.0 ISO 1000, zdjęcie z α9)
Elektroniczna migawka niwelująca zniekształceniami pozwala na ciche uchwycenie sceny, bez ryzyka, że odgłos mechanicznego lustra lub migawki zakłóci na przykład napięcie podczas wydarzeń sportowych.
Wykrywane jest migotanie sztucznych źródeł światła, a migawki odpowiednio ustawiana, by ograniczyć anomalia ekspozycji i kolorów (przy krótkich czasach otwarcia migawki) oraz w zdjęciach seryjnych. Redukcja migotania [1] WŁ. [2] WYŁ.
Mechaniczna migawka umożliwia teraz robienie zdjęć seryjnych z prędkością do 10 kl./s8 i może być również używana z lampą błyskową9. Możesz skorzystać ze zdjęć seryjnych o dużej szybkości w zależności od sytuacji.
Pełnoklatkowy 24,2-megapikselowy10 przetwornik obrazu przechowuje dane w pamięci wewnętrznej, umożliwiając błyskawiczny odczyt. Przetwornik CMOS oraz ulepszony silnik procesora obrazu BIONZ X zapewniają prawdziwą cyfrową swobodę.
[ Struktura w technologii BSI z wbudowaną pamięcią ]
(1) Obszar pikseli (2) Wbudowana pamięć (3) Szybki obwód przetwarzania sygnału (4) Silnik procesora obrazu
Dzięki AF z 693-polową detekcją fazy i 425-polową detekcją kontrastu czujnik zapewnia szeroki autofokus o wysokiej gęstości pokrywający 93% obrazu.
Ulepszony, szybki mechanizm Fast Hybrid AF sprawia, że aparat α9 II błyskawicznie ostrzy nawet w słabym świetle, doskonale rejestrując obiekt.
Ciągły autofokus ze zoptymalizowanym algorytmem zapewnia znacznie większą dokładność i ułatwia śledzenie. Stale aktywny mechanizm AF umożliwia śledzenie ruchu obiektu nawet podczas wyzwalania migawki.
Funkcje śledzenia w czasie rzeczywistym oraz Eye AF w czasie rzeczywistym zostały stworzone z myślą o szybkim, precyzyjnym i inteligentnym śledzeniu obiektu przy wykorzystaniu algorytmów opartych na SI oraz przetwarzania ogromnym ilości danych w czasie rzeczywistym.
Po wybraniu obiektu ostrość zostaje precyzyjnie na nim ustawiona po wciśnięciu przycisku spustu migawki do połowy. Zmiany pozycji są precyzyjnie śledzone, co zapewnia swobodę kadrowania i umożliwia koncentrację na najlepszym ujęciu.
Algorytm rozpoznawania AI wydajnie przetwarza dane z przetwornika obrazu: kolor, wzór, odległość, twarz i oczy i zapewnia wysoką dokładność.
(1) Twarz [AI] (2) Oczy [AI] (3) Kolor (4) Wzór (5) Odległość (6) Przetwarzanie w czasie rzeczywistym
Nawet gdy inny obiekt przesunie się przed obiektywem, funkcja Real-time Eye AF może utrzymać ostrość na oczach wybranego obiektu, gdy przycisk migawki wciśnięty jest do połowy, albo po naciśnięciu AF-ON lub niestandardowego przycisku.
Za pomocą niestandardowego przycisku możesz nawet wybrać konkretne oko przed lub w trakcie fotografowania. Pozwala to skupić się na kompozycji, oświetleniu i innych szczegółach.
Szybka i precyzyjna automatyczna detekcja i śledzenie oka ludzkiego i zwierzęcego znacznie zwiększa szanse na sukces przy fotografowaniu zwierząt dzikich lub domowych.
Zaawansowane algorytmy AF zwiększają precyzję autofokusa w słabym świetle nawet do EV-3. „Priorytet ostrości w napędzie przysłony” umożliwia dokładniejsze ustawianie ostrości w słabym świetle i przy zwiększonej przysłonie.
Nawet przy wciśniętym do połowy przycisku spustu migawki obszar ostrości można przesunąć w dowolne miejsce przełącznikiem wielofunkcyjnym. Kolor ramki ostrzenia może być ustawiony na czerwony lub biały, w zależności od scenerii.
Około 24,2 efektywnych megapikseli, wysoka czułość, konstrukcja w technologii BSI, konstrukcja bez odstępów między mikrosoczewkami i inne innowacje firmy Sony zapewniają zachwycające zdjęcia w szerokim zakresie scenerii i okoliczności fotografowania.
Najnowszy silnik procesora obrazu BIONZ X współpracuje z układem o dużej skali integracji, zwiększając wydajność procesora w wysokiej rozdzielczości.
Działanie z wysoką czułością aż do ISO 51 200 i wydajny algorytmu zapewniają znakomitą ekspresję obrazu, naturalny kolor skóry i płynne przejścia tonalne w rejonach takich jak niebo. Dostępne jest 14-bitowe wyjście RAW.
Wizjer (EVF) z 3,68 mln punktów pokazuje szczegółowy obraz. Klatkaż 120 kl./s zapewnia płynny obraz wizjera z minimalnym rozmyciem obiektów. Powłoka fluorowa na zewnętrznej soczewce zmniejsza przyczepność kurzu i ułatwia czyszczenie.
5-osiowa optyczna stabilizacja obrazu w korpusie zwiększa szybkość migawki o 5,5 stopnia18. Stabilizacja obrazu w monitorze ułatwia kadrowanie ujęć ruchomych obiektów.
(1) obrót wokół osi pionowej (2) przechył góra/dół (3) przechył L/P
Firma Sony przeprojektowała migawkę, dodając amortyzowane śruby, które absorbują wszelkie wstrząsy. Ulepszony algorytm stabilizacji skutecznie redukuje rozmycie obrazu. Dźwięk migawki również został wyciszony.
Pełny odczyt pikseli bez łączenia ich w grupy umożliwia skompresowanie ok. 2,4 raza więcej danych, niż jest to wymagane w przypadku formatu 4K (to odpowiednik ilości danych wymaganych dla 6K) w rozdzielczości 4K 3840 x 2160. Wszechstronność dzięki wydajnemu systemowi Fast Hybrid AF, funkcjom Eye AF, Touch Tracking itd.
Funkcja Real-time Eye AF działa również podczas filmowania, wykrywając oczy obiektu i śledząc jedno z nich. Aparat α9 II utrzymuje na nim ostrość, a Ty możesz skupić się na kompozycji.
Podczas nagrywania filmów aparatem α9 II na obiekcie dotkniętym na ekranie LCD automatycznie ustawiana jest ostrość i można go śledzić funkcją Touch Tracking. Po wykryciu ludzkiego oka włączy się funkcja Real-time Eye AF, która również je śledzi.
Stopka Multi Interface (stopka MI) została wzbogacona o cyfrowy interfejs audio. Korzystając z nowego mikrofonu kierunkowego ECM-B1M, można nagrywać dźwięk o wysokiej jakości przy minimalnych zniekształceniach.
Płynny i niezawodny szybki przesył dużych zdjęć do wyznaczonego serwera FTP jest teraz dostępny poprzez złącze LAN obsługujące standard 1000BASE-T. Przesyłanie danych przez FTPS gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa.
By sprostać wymaganiom natychmiastowego dostarczania zdjęć, aparat α9 II obsługuje przesyłanie w tle na serwer FTP, zarówno podczas sesji, jak i po niej, w formatach JPEG i RAW. Można przypisać nawet dziewięć serwerów FTP.
Nowa funkcja Notatki głosowe pozwala nagrywać opisy dźwiękowe zdjęć lub warunków fotografowania o długości do 60 s i dołączania ich do zdjęć w formie plików .wav. IPTC i numer seryjny aparatu również mogą być osadzone w pliku ze zdjęciem.
Zdalne sterowanie jest możliwe dzięki aplikacji na komputer Remote Camera Tool, która pozwala na wygodne sterowanie, gdy dostęp dla fotografa jest utrudniony, na przykład podczas zdjęć z lotu ptaka lub widoku z dachu obiektu sportowego.
Oprócz pasma 2,4 GHz dostępny jest również transfer Wi-Fi® w paśmie 5 GHz (bezprzewodowy LAN IEEE 802.11ac). Bezprzewodowe zdalne fotografowanie z poziomu komputera również jest możliwe.
Nowo dodane łącze USB Type-CTM i usprawnienia w algorytmie zdalnego fotografowania z poziomu komputera znacząco poprawiają szybkość przesyłania danych. Pliki w formacie RAW bez kompresji możesz przesyłać płynnie, nie zakłócając swego trybu pracy.
Nowy uchwyt VG-C4EM zapewnia kontrolę dzięki optymalnej lokalizacji, rozmiarowi, kształtowi i materiałowi podobnemu do korpusu aparatu. Daje poczucie pewnej obsługi aparatu, gdy jest on trzymany pionowo.
Aparat α9 II ma baterię NP-FZ100 o dużej pojemności. Dwie takie baterie mogą być użyte w opcjonalnym uchwycie pionowym VG-C4EM, dzięki czemu możesz spokojnie realizować długie sesje zdjęciowe lub fotografować w plenerze.
Oba wejścia na nośniki pamięci zapewniają szybki zapis danych dzięki zgodności z UHS-I i UHS-II. Aparat α9 II może równocześnie lub kolejno zapisywać oddzielne dane RAW/JPEG zdjęć/filmów i kopiować dane pomiędzy kartami pamięci.
Nowa funkcja Zapisz/Wczytaj ustawienia zapisuje i odczytuje ustawienia aparatu na karcie SD, ułatwiając ich przenoszenie na inne aparaty α9 II. Opcja „Zapisz/Wczytaj ustawienia FTP” w menu „Funkcje przesyłu FTP” zachowuje i wczytuje ustawienia serwera FTP.
Oceniaj za pomocą gwiazdek i zabezpieczaj zdjęcia, wyświetlając i przeglądając zdjęcia na miejscu. Możesz również przeglądać duże kolekcje zdjęć, przeskakując co 10 lub 100 klatek, a także grupowo przeglądać zdjęcia seryjne.
Ilustracje domyślnych ustawień na ekranie menu ułatwiają użytkowanie urządzenia. Ponadto, korzystając z przedniego pokrętła lub przycisku Fn możesz jedną ręką zmieniać zakładki menu.
Korzystaj z aplikacji na komputer Imaging Edge. Użyj „Remote”, by kontrolować i monitorować fotografowanie w czasie rzeczywistym na ekranie komputera. „Viewer” to szybki podgląd, ocena i wybór zdjęć z biblioteki, a „Edit” pozwala przekształcać dane RAW na wysokiej jakości zdjęcia.
Capture One Express (dla Sony) to bezpłatny program do przetwarzania zdjęć RAW oraz zarządzania i edycji fotografii. Płatne Capture One Pro (dla Sony) zawiera więcej narzędzi do obróbki grafiki i fotografowania aparatem podłączonym do komputera.
Obiektyw | |
Współpraca z obiektywami | Obiektywy Sony z mocowaniem typu E |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu | |
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 24,2 megapiksela |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 28,3 megapiksela |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (35,6 x 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor RS® |
System ochrony przed kurzem | Powłoka chroniąca przed ładunkami elektrycznymi na filtrze optycznym i mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu |
Zapis (fotografie) | |
Format zapisu | JPEG (zgodność z DCF 2.0, Exif 2.31, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 6000 × 4000 (24M), M: 3936 x 2624 (10M), S: 3008 × 2000 (6.0M), APS-C L: 3936 x 2624 (10M), M: 3008 x 2000 (6,0M), S: 1968 x 1312 (2,6M) |
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] | Pełna klatka 35 mm L: 5328 x 4000 (21 M), M: 3488 × 2624 (9,2 M), S: 2656 × 2000 (5,3 M) APS-C L: 3488 x 2624 (9,2 M), M: 2656 × 2000 (5,3 M), S: 1744 x 1312 (2,3 M) |
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] | Pełna klatka 35 mm L: 6000 × 3376 (20M), M: 3936 x 2216 (8,7M), S: 3008 × 1688 (5.1M) APS-C L: 3936 x 2216 (8,7M), M: 3008 x 1688 (5,1M), S: 1968 x 1112 (2,2M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | Pełna klatka 35 mm L: 4000 x 4000 (16M), M: 2624 × 2624 (6.9M), S: 2000 × 2000 (4.0M) APS-C L: 2624 x 2624 (6.9M), M: 2000 × 2000 (4.0M), S: 1312 x 1312 (1.7M) |
Rozmiar obrazu (piksele) [tryb panoramy] | – |
Tryby jakości obrazu | RAW, RAW i JPEG (Extra fine, Fine, Standard), JPEG (Extra fine, Fine, Standard) |
Efekty zdjęciowe | 8 rodzajów: Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz/b), kolor pop, retro foto, częściowy kolor (R/G/B/Y), wysoki kontrast monochromatyczny, aparat zabawka (normalny/chłodny/ciepły/zielony/magenta), high-key: miękki, czarno-biały o bogatej gradacji |
Styl twórczy | Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, pamięć stylów (1–6) (Kontrast (-3 do +3), Nasycenie barw (-3 do +3), Ostrość (-5 do +5)) |
Profile obrazu | – |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wyłączone, DRO (automatyka/poziom (1-5)), automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV) |
Przestrzeń barw | Standard sRGB (paleta sYCC) i Adobe RGB zgodny z technologią TRILUMINOS Color |
14bit RAW | Tak |
Format RAW bez kompresji | Tak |
Zapis (film) | |
Format zapisu | XAVC S, zgodność z formatem AVCHD 2.0 |
Kompresja filmu | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, AVCHD: MPEG-4 AVC / H.264 |
Format zapisu dźwięku | XAVC S: LPCM 2-kan., AVCHD: Dolby® Digital (AC-3), 2 kanały; Dolby® Digital Stereo Creator |
Przestrzeń barw | Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour |
Efekty zdjęciowe | Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz/b), kolor pop, retro foto, częściowy kolor (R/G/B/Y), wysoki kontrast monochromatyczny, aparat zabawka(normalny/chłodny/ciepły/zielony/magenta), high-key: miękki |
Styl twórczy | Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, pamięć stylów (1–6) (Kontrast (-3 do +3), Nasycenie barw (-3 do +3), Ostrość (-5 do +5)) |
Profile obrazu | – |
Rozmiar obrazu (piksele), NTSC | XAVC S 4K: 3840 x 2160 (30 p, 100 M), 3840 x 2160 (24 p, 100 M), 3840 x 2160 (30 p, 60 M), 3840 x 2160 (24 p, 60 M), XAVC S HD: 1920 × 1080 (120p, 100 M), 1920 × 1080 (120p, 60 M), 1920 × 1080 (60p, 50 M), 1920 × 1080 (30p, 50 M), 1920 × 1080 (24p, 50 M), 1920 × 1080 (60p, 25 M), 1920 × 1080 (30p, 16 M), AVCHD: 1920 × 1080 (60i, 24 M, FX), 1920 × 1080 (60i, 17 M, FH) |
Rozmiar obrazu (piksele), PAL | XAVC S 4K: 3840 × 2160 (25 p, 100 M), 3840 × 2160 (25 p, 60 M), AVCHD: 1920 x 1080 (50i, 24M, FX), 1920 x 1080 (50i, 17M, FH) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 kl./s, Tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 kl./s, |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ I ROZMIAR OBRAZU) | Tryb NTSC: 1920×1080 (60p, 30p, 24p), tryb PAL: 1920 × 1080 (50p, 25p) |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, nagrywanie proxy (1280 × 720 (ok. 9 Mb/s)), TC/UB (pamięć TC/pamięć UB/format TC/przebieg TC/tworzenie TC/zapis czasu UB), automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, sterowanie zapisem, wyświetlanie wyraźnych informacji HDMI. (Włączanie / wyłączanie) |
Wyjście HDMI® | 3840 × 2160 (25p), 1920 × 1080 (50p), 1920 × 1080 (50i), 1920 × 1080 (24p), 1920 × 1080 (60p), 1920 × 1080 (60i), 3840 × 2160 (30p), 3840 × 2160 (24p), YCbCr 4:2:2 8 bitów / RGB 8 bitów |
System nagrywania | |
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | Tak |
Nośnik | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC |
Gniazdo na kartę pamięci | SLOT1: gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II), SLOT2: Gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II) |
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | Symult. Rej. (Fotografia), symult. Rej. (Film), symult. Rej. (fotografia/film), sortowanie (JPEG/RAW), sortowanie (fotografia/film), automatyczne przełączanie nośnika (wł./wył.), kopia |
Redukcja szumów | |
Redukcja szumów | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; Przy dużych czułościach ISO: Normalna / słaba / wyłączona |
Wieloklatkowa redukcja szumów | – |
Balans bieli | |
Tryby balansu bieli | Automatyczny / światło dzienne / cień / chmury / żarówki / świetlówki (ciepła biel / zimna biel / biel dnia / światło dzienne) / lampa błyskowa / pod wodą / temperatura barwowa (2500 do 9900K) i filtr barwny (G7 do M7 (57 kroków), A7 do B7 (29 kroków)) / własny |
Mikrokorekty automat. balansu bieli | Tak (G7 do M7, 57 stopni) (A7 do B7, 29 stopni) |
Priorytet ustawiony w trybie AWB | Tak |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (migawka w połowie zamknięta / zdjęcia seryjne / wył.) |
Bracketing | 3 klatki, do wyboru poziom H/L |
Ostrość | |
Sposób nastawiania ostrości | Fast Hybrid AF (AF z detekcją fazy / AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor RS® |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 693 pól (AF z detekcją fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 299 pól (AF z detekcją fazy), z obiektywem APS-C: 221 punktów (AF z detekcją fazy)/ 425 punktów (AF z detekcją kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb ostrości | Pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroka (693 pól (AF z detekcją fazy), 425 pól (AF z detekcją kontrastu)) / strefowa / centralna / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika / śledzenie ostrości (szeroka / strefowa / środkowa / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika) |
Inne funkcje | Eye-start AF (tylko z założonym obiektywem LA-EA2 lub LA-EA4 (sprzedawany oddzielnie)), śledzenie [zdjęcia] człowieka (wybór oka prawego/lewego)/zwierzęcia, [film] człowieka (wybór oka prawego/lewego), mikroregulacja AF z obiektywem LA-EA2 lub LA-EA4 (sprzedawany oddzielnie), przewidywanie ostrości, blokada ostrości, przełącznik obszaru AF V/H, rejestracja obszaru AF, koło punktu ostrości. |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z założonym obiektywem FE 28 – 70 mm F3,5-5,6 OSS) |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | detekcji fazy |
Ekspozycja | |
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor RS® |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Punktowy (standardowy/duży), uśrednienie wartości dla całego obszaru, jasny obszar |
Kompensacja ekspozycji | +/- 5,0 EV (do wyboru krok co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: +/- 3 EV (co 1/3 EV)) |
Bracketing ekspozycji | Bracketing: ciągły, bracketing: Pojedynczy, 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV. |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) |
Tryby ekspozycji | AUTO (iAuto), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu otwarcia migawki (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P) / preselekcja przysłony (A) / preselekcja czasu otwarcia migawki (S) / ręczny (M)), zwolnione i przyspieszone tempo (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P) / preselekcja przysłony (A) / preselekcja czasu otwarcia migawki (S) / ręczny (M)) |
Czułość ISO (zalecany wskaźnik ekspozycji) | [Fotografie] Mechaniczna migawka: ISO 100–51 200 (wartości ISO od ISO 50 do ISO 204 800 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), elektroniczna migawka: ISO 100–25 600 (wartości ISO od ISO 50 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), [Filmy] odpowiednik ISO 100–51 200 (wartości ISO do ISO 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy) |
Fotografowanie bez migotania | Tak |
Tryby tematyczne | – |
Wizjer | |
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny (kolorowy) 1,3 cm (typ 0,5"), Quad-VGA OLED |
Liczba punktów | 3 686 400 punktów |
Regulacja jasności (wizjer) | Automatyczna, ręczna (5 kroków od -2 do +2) |
Regulacja temperatury barwowej | Ręczna (5 ustawień) |
Pokrycie kadru | 100% |
Powiększenie | ok. 0,78 x (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1m |
Regulacja dioptrii | -4,0 do +3,0 m |
Odległość od oka | Ok. 23 mm od soczewki wizjera; 18,5 mm od ramki wizjera przy -1 m |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | STD 60 kl./s / HI 120 kl./s |
Zawartość wyświetlacza | Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, bez informacji, poziomica cyfrowa, histogram |
Ekran LCD | |
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), TFT |
Liczba punktów | 1 440 000 punktów |
Panel dotykowy | Tak |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Maksymalnie ok. 107° w górę, około 41° w dół |
Wybór wyświetlacza (wizjer/LCD) | Tak (automatyczny/ręczny) |
Podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt (LCD) | Włączanie/wyłączanie |
System obsługi Quick Navi | Tak |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak (pełna klatka 35 mm: 4,7x, 9,4x, APS-C: 3,1x, 6,2x) |
Zebra | Tak (wybieranie poziomu + zakres lub dolny limit jako ustawienie własne) |
Wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów przy ręcznym nastawianiu ostrości | Tak (poziom: duży/średni/mały/wył., kolor: czerwony/żółty/niebieski/biały) |
Inne | Technologia WhiteMagic, siatka linii (siatka reguły trójpodziału/siatka kwadratowa/diagram i siatka kwadratowa/wył.), znacznik filmowy (środek/aspekt/strefa bezpieczeństwa/ramka pomocnicza) |
Zawartość wyświetlacza | Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, bez informacji, poziomica cyfrowa, histogram, w trybie wizjera, wyłączanie monitora |
Inne funkcje | |
PlayMemories Camera Apps™ | – |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2x, Filmy: około 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Zoom cyfrowy | Inteligentny zoom (fotografie): pełnoklatkowy 35 mm: M: około 1,5x, S: około 2x, APS-C: M: około 1,3x, S: około 2x, Zoom cyfrowy (fotografie): pełnoklatkowy 35 mm: L: około 4x, M: około 6,1x, S: około 8x, APS-C: L: około 4x, M: około 5,2x, S: około 8x, Zoom cyfrowy (filmy) pełnoklatkowy 35 mm: około 4x, APS-C: około 4x |
Rozpoznawanie twarzy | Tryby: priorytet twarzy w AF (wł/wył), priorytet twarzy w wielopunktowym pomiarze (wł/wył), priorytet rejestracji twarzy (wł/wył), rejestracja twarzy, maks. liczba wykrywanych twarzy: 8 |
Samowyzwalacz do autoportretów | – |
Inne | Nagrywanie okresowe, nastawianie ostrości przez dotknięcie Tak (ustawianie ostrości przez dotknięcie/panel dotykowy/śledzenie dotykiem), min. automatyczna czułość ISO, SS, monitorowanie jasności, informacja o prawach autorskich, wprowadzanie nazwy pliku, funkcja transmisji danych FTP, pomoc, ustawienie regionu, tryb wystawy sklepowej, tryb lampy wideo, regulacja zoomu obrotem pierścienia |
Zgodność z Eye-Fi | – |
Migawka | |
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Typ migawki | Automatyczna/Mechaniczna migawka/Elektroniczna migawka |
Czas otwarcia migawki | [zdjęcia, pojedyncze ujęcie] |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/250 s |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Cicha praca | Tak (elektroniczna migawka) |
Stabilizacja obrazu | |
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 5,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
Kontrola błysku | |
Typ | – |
Liczba przewodnia | – |
Kąt rozsyłu błysku | – |
Sterowanie | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Bracketing lampy błyskowej | 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV. |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowe |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | Tak |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (Sygnał świetlny: dostępny z błyskiem wypełniającym, synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacją z krótkimi czasami ekspozycji. /Sygnał radiowy: dostępny z błyskiem wypełniającym, synchronizacją z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacją z krótkimi czasami ekspozycji). |
Mechanizm | |
Tryby zapisu | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Hi/Mid/Lo), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Automatyczna/Elektroniczna migawka: Zdjęcia seryjne: Hi: maks. 20 kl./s, Mid: maks. 10 kl./s, Lo: maks. 5 kl./s |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Extra Fine L: 361 klatek, JPEG Fine L: 361 klatek, JPEG Standard L: 361 klatek, RAW: 239 klatek, RAW i JPG: 226 klatek, RAW (bez kompresji): 131 klatek, RAW (bez kompresji) + JPG: 120 klatek |
Samowyzwalacz | 10 s opóźnienia / 5 s opóźnienia / 2 s opóźnienia / Ciągły z samowyzwalaczem (3 klatki po 10 s / 5 klatek po 10 s / 3 klatki po 5 s / 5 klatek po 5 s / 3 klatki po 2 s / 5 klatek po 2 s) / Bracketing z samowyzwalaczem (wył. / 2 s opóźnienia / 5 s opóźnienia / 10 s opóźnienia) |
Odtwarzanie | |
Przechwytywanie zdjęć | Tak |
Tryby | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem Y RGB i ostrzeżeniem o światłach / cieniach lub bez tych informacji), indeks 9 / 25 klatek, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 15,0x, M: 9,84x, S: 7,52x), automatyczny podgląd (10/5/2 s, wył.), obrót obrazu (automatyczny/ręczny/wył.), pokaz slajdów, wybór folderu (data / fotografie / MP4 / AVCHD / XAVC S HD / XAVC S 4K), przewijanie w przód/w tył (film), kasowanie, ochrona, ocena, wyświetlanie grupowe, notatki głosowe |
Interfejs | |
Złącze komputerowe | Pamięć masowa, MTP, zdalne sterowanie z komputera |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Tak |
NFC | Tak (zgodność ze znacznikami NFC Forum typu 3), zdalne sterowanie jednym dotknięciem, udostępnianie jednym dotknięciem |
Bezprzewodowa sieć LAN (wbudowana) | Zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz/5 GHz) |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth w wer. 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) |
Wyjście HD | Mikrozłącze HDMI (typ D), BRAVIA Sync (sterowanie dla HDMI), technologia PhotoTV HD, rejestrowanie filmu w formacie 4K, wyświetlanie fotografii w formacie 4K |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Stopka akcesoriów Auto-lock | – |
Złącze Smart Accessory Terminal 2 | – |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Gniazdo zewnętrznego zasilania | – |
Złącze do synchronizacji | Tak |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | Tak |
Zdalne sterowanie z komputera | Tak |
Złącze LAN | Tak (1000BASE-T) |
Dźwięk | |
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Drukowanie | |
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF |
Funkcja użytkownika | |
Typ | Ustawienia przycisków użytkownika, programowalne ustawienie (3 zestawy w body / 4 zestawy na karcie pamięci), Moje menu, ustawienia Moje pokrętło, regulacja ustawień użytkownika dotyczących fotografowania |
Kompensacja cech obiektywu | |
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Zasilanie | |
Dostarczany akumulator | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 500 zdjęć (wizjer) / około 690 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | ok. 110 min (wizjer) / ok. 120 min (monitor LCD), (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Ok. 195 minut (wizjer) / około 200 minut (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dostępny ze złączem Multi/Micro USB lub USB Typu C) |
Zasilanie zewnętrzne | – |
Pobór mocy (wizjer) | Fotografie: ok. 3,9W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), Filmy: około 5,0 W (z założonym obiektywem FE 28-70 mm F3.5-5.6 OSS) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografie: ok. 2,9W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3,5–5,6 OSS), Filmy: około 4,9 W (z założonym obiektywem FE 28-70 mm F3.5-5.6 OSS) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak (dostępny ze złączem Multi/Micro USB lub USB Typu C) |
Inne | |
Temperatura w środowisku pracy | 32 - 104 stopni F / 0 - 40 stopni C |
Wymiary i waga | |
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 678 g |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 128,9 × 96,4 × 77,5 mm, około 128,9 × 96,4 × 67,3 mm (od uchwytu do monitora)/Około 5 1/8 × 3 7/8 × 3 1/8 cala, około 5 1/8 × 3 7/8 × 2 3/4 cala (od uchwytu do monitora) |
Zawartość opakowania | |
Zawartość opakowania | Przewód zasilający, Akumulator NP-FZ100, Osłona przewodu, Ładowarka BC-QZ1, Pasek na ramię, Przykrywka korpusu, Osłona stopki akcesoriów, Muszla oczna, Przewód USB typu C(TM) |
Opinie
Ostatnio przeglądane
Raty i Leasing
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu na raty za pośrednictwem banku Santander Consumer Bank
Więcej o ratach na Santander Consumer Bank
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu w leasing za pośrednictwem banku PKO Leasing S.A.
Więcej o leasingu na PKO Leasing S.A.
Ostatnio oglądane
Odbiór osobisty: |
0,00 zł |
DHL24 - Przedpłata: |
15,00 zł |
InPost - zwykła przesyłka: |
0,00 zł |
Paczkomaty - Paczkomaty: |
10,90 zł |
Zadzwoń
Lub poczekaj na nasz kontakt
97% klientów poleca ten sklep