


Opis i specyfikacja
Potęga w działaniu i nadzwyczajna jakość obrazu
Choć α7C to najmniejszy i najlżejszy korpus na świecie, jakość fotografii i filmów jest dokładnie taka, jakiej można oczekiwać od aparatu z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu. Szybki, pokrywający rozległy obszar i stabilny system AF pozwala z dużą szybkością wykonywać serie zdjęć. Dzięki regulowanemu nachyleniu ekranu LCD łatwiej jest uchwycić niespodziewaną akcję.
Nadzwyczajna jakość obrazu — znak rozpoznawczy pełnoklatkowego przetwornika obrazu
Większa skuteczność przechwytywania światła oznacza wysoką jakość obrazu i małą ilość szumów
Większy przetwornik oznacza lepszy obraz. Pełnoklatkowy przetwornik obrazu w aparacie α7C jest znacznie większy od matryc w smartfonach, kompaktowych aparatach cyfrowych, a nawet mających zbliżoną wielkość aparatach APS-C z wymiennymi obiektywami. Przechwytywanie większej ilości światła pozwala uzyskać profesjonalną jakość obrazu z mniejszą ilością szumów i lepiej oddanymi detalami w bardzo jasnych i ciemnych fragmentach.
Pełnoklatkowe przetworniki obrazu pozwalają uzyskać imponujące obrazy o niepowtarzalnych właściwościach. Matryca aparatu α7C jest ponad dwa razy większa od przetwornika w aparacie APS-C o podobnych wymiarach i nawet 30 razy większa niż przetwornik w smartfonie. Utrwala wspaniałe obrazy o większej głębi i szczegółowości.
[1]Pełna klatka [2]APS-C [3]Mikro Cztery Trzecie [4]1 cal [5]1/2,3 – 1/3,4 cala
α7C jest pomyślany jako nieduży, lekki i poręczny aparat, który możliwościami niczym nie różni się od korpusów pełnoklatkowych. Cel ten udało się osiągnąć dzięki opracowaniu nowych podzespołów mechanicznych, takich jak zminiaturyzowana migawka i moduł stabilizacji optycznej, oraz ulepszeniom w układzie elementów sterujących i konstrukcji.
Zalety pełnoklatkowego przetwornika obrazu w aparacie α7C nie ograniczają się do przechwytywania większej ilości światła. Duże wymiary matrycy i pojedynczych pikseli pozwalają też zwiększyć głębię obrazu, zakres dynamiczny i szczegółowość.
24,2-megapikselowy przetwornik CMOS Exmor R™ i procesor Sony BIONZ X™ zapewniają znakomite odwzorowanie kolorów i szeroki, 15-stopniowy zakres dynamiczny. Pomaga to uzyskać szczegółowe zdjęcia i filmy z płynnymi przejściami tonalnymi w każdym oświetleniu.
Większe piksele w przetworniku oznaczają mniej zakłóceń, a tym samym piękny obraz z większą ilością detali w fakturach i ciemnych fragmentach. Redukcja zakłóceń jest szczególnie wydajna przy średnich i dużych czułościach ISO. Standardowy zakres ISO 100–51 200 można rozszerzyć do ISO 50–204 800.
Duży wybór modeli z mocowaniem typu E do fotografowania i filmowania
Rodzina obiektywów z mocowaniem typu E obejmuje ponad 50 modeli otwierających nowe możliwości twórcze przed fotografami i autorami filmów, zarówno amatorami, jak i zawodowcami. Miniaturowe obiektywy do korpusów pełnoklatkowych wyróżniają się wyjątkowo niskim poziomem zniekształceń obrazu nawet przy nastawionym szerokim kącie widzenia. Pozwalają też pięknie kształtować głębię obrazu i tworzyć efekt bokeh.
Wysoki poziom kontroli, jakość obrazu z pełnoklatkowej matrycy i jej duże wymiary pozwalają tworzyć prawdziwie artystyczne filmy.
Mała głębia ostrości pozwala uzyskać efekt bokeh — jeden z atutów pełnej klatki. Oversampling, czyli odczyt wszystkich pikseli bez łączenia w grupy, jest odpowiednikiem nagrywania w 6K. Zapewnia wyraźny obraz i mniej postrzępionych krawędzi
Obsługa krzywej S-Log3 pozwala utrwalić szeroki, 14-stopniowy zakres dynamiki, by w postprodukcji ujrzeć dodatkowe detale w światłach i cieniach. Krzywa HLG (Hybrid Log-Gamma) ułatwia bezpośrednie odtwarzanie nagrań HDR, a Profil obrazu zapewnia różne ustawienia obrazu.
Najnowocześniejszy system AF i duża szybkość zdjęć seryjnych pomogą uchwycić ważny moment, który trwa zaledwie ułamek sekundy. Aparat α7C jest też wyposażony w system optycznej stabilizacji obrazu, dzięki któremu uzyskasz wyraźne zdjęcia i stabilne filmy.
W aparacie α7C wykorzystano takie same ulepszenia systemu AF, jak w modelu α9. System 4D FOCUS szybko wyszukuje i stabilnie śledzi obiekt w rozległej strefie. Aparat ma łącznie 693 pola AF oparte na wykrywaniu fazy pokrywające około 93% kadru.
Aby ułatwić uchwycenie obiektów w ruchu, aparat α7C pozwala robić zdjęcia seryjne w tempie do 10 kl./s ze śledzeniem AF/AE i do 8 kl./s z podglądem na żywo. Umożliwia też bardzo ciche zdjęcia w tempie do 10 kl./s ze śledzeniem AF/AE.
Inteligentne systemy Sony Real-time Tracking18 i Real-time Eye AF
Niezawodne śledzenie obiektu owocuje lepszymi portretami. Wciśnięcie do połowy odpowiednio skonfigurowanego przycisku spustu migawki uruchomi funkcję ustawiania ostrości na oko Real-time Eye AF. Nowością w modelu α7C jest możliwość włączenia śledzenia w czasie rzeczywistym poprzez naciśnięcie przycisku AF-ON, gdy aparat nie pracuje w trybie AF-C. Ostrość będzie utrzymywana nawet na częściowo zasłoniętej twarzy i na osobie noszącej okulary.
System Real-time Eye AF (Zwierzę) utrzymuje ostrość na oku zwierzęcia
Wykonywanie udanych zdjęć domowych czworonogów i innych zwierząt jest znacznie łatwiejsze dzięki najnowszemu algorytmowi Sony opartemu na sztucznej inteligencji. Szybkie, automatyczne wykrywanie oczu zwierzęcia i ustawianie ostrości właśnie na nie — a nie wąsy lub czubek nosa — to zadanie w sam raz dla aparatu. System działa efektywnie, nawet gdy w kadrze pojawia się przeszkoda i gdy zmienia się orientacja obrazu.
Wyraźniejsze obrazy utrwalane z użyciem zoomu, z małej odległości lub nocą
5-osiowy system stabilizacji obrazu w korpusie α7C kompensuje pięć rodzajów drgań aparatu bez pogorszenia obrazu, nawet gdy nie używasz gimbala lub pracujesz w słabym oświetleniu. Są to drgania [1, 2] kątowe (pochylenie i odchylenie) typowe dla zdjęć robionych teleobiektywem, [3, 4] boczne (oś X i Y), nasilające się wraz ze wzrostem powiększenia, i [5] obrotowe (względem osi Z), będące problemem nocą i na filmach.
Aparat α7C wyposażono w otwierany na bok monitor LCD o regulowanym kącie nachylenia. Wyświetlany na nim obraz jest dobrze widoczny nawet po podłączeniu mikrofonu, zainstalowaniu korpusu w gimbalu lub wyborze niestandardowej perspektywy. Pojemny akumulator wystarczy na długą sesję, a dzięki gniazdu słuchawkowemu i mikrofonowemu aparat będzie współpracował z ulubionymi akcesoriami. Korpus α7C po prostu idealnie spełnia potrzeby wideoblogerów i innych twórców.
Oferowany oddzielnie uchwyt Bluetooth® GP-VPT2BT pozwala sterować nagrywaniem, regulować zoom, a w razie potrzeby zmienia się w statyw i uwalnia ręce. Dodatkowym ułatwieniem podczas zdjęć jest dostosowywany przycisk i łatwa regulacja kąta aparatu.
Opracowana przez Sony funkcja Clear Image Zoom zachowuje rozdzielczość obiektu i niemal nie pogarsza jakości obrazu. Dzięki niej nawet stałoogniskowy obiektyw zyskuje funkcję zoomu do 2x.
Kiedy używany jest mikrofon Sony ECM-B1M lub zestaw adaptera XLR-K3M podłączony do stopki MI (Multi Interface), sygnał audio ma postać cyfrową. Rezultat to wysoka jakość nagrań dźwięku bez pogorszenia jakości i dodatkowych przewodów audio.
Obracany o 176° w poziomie i 270° w pionie 3-calowy, dotykowy ekran LCD ma rozdzielczość 921 tysięcy pikseli. Funkcja „Ostrość dotykiem” pozwala przenieść ostrość na inny obiekt, a „Zdjęcie dotykowe” — ustawić ostrość i zrobić zdjęcie.
W miniaturowym korpusie α7C znajduje się pojemny akumulator typu Z. Dzięki systemowi zasilania przez USB ładowanie wymaga tylko użycia przewodu USB Type-C®. Co więcej, nie stanowi przeszkody w robieniu zdjęć.
Góra aparatu oraz przednia i tylna ścianka są wykonane z lekkiego, sztywnego stopu magnezu. Cały korpus został też starannie uszczelniony, by zapobiec przenikaniu do wnętrza pyłu i wilgoci.
Aparat α7C można z łatwością skonfigurować do zdalnych zdjęć z użyciem Wi-Fi®. Pozwala to zdalnie podglądać obraz z aparatu na komputerze, smartfonie lub tablecie, wyzwalać migawkę, zmieniać ustawienia, nagrywać wideoblogi i robić autoportrety.
Zdjęcia i filmy można od razu przesłać do smartfona lub tabletu podłączonego do sieci Wi-Fi® 2,4 lub 5 GHz, aby je obejrzeć, udostępnić i przechować. W pewnych urządzeniach wystarcza do tego jedno dotknięcie, w innych można użyć kodu QR.
Programy z pakietu Imaging Edge Desktop pomogą Ci usprawnić pracę i robić jeszcze lepsze zdjęcia. Narzędzie „Edit” pozwala w pełni wykorzystać potencjał plików Sony RAW przekształcanych w końcowe zdjęcia.
Aparat α7C współpracuje z sieciami Wi-Fi®, możesz więc sterować spustem migawki i nagrywaniem filmu ze smartfona lub tabletu oraz bezprzewodowo przesyłać utrwalone obrazy. Dodatek Movie Edit koryguje drgania aparatu po zakończeniu zdjęć.
Obiektyw | |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu | |
Współczynnik kształtu obrazu | 3:02 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 24,2 megapiksela |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 25,3 megapiksela |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
System ochrony przed kurzem | Tak (Powłoka chroniąca przed ładunkami elektrycznymi na filtrze optycznym i mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu) |
Zapis (fotografie) | |
Format zapisu | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 6000 × 4000 (24M), M: 3936 × 2624 (10M), S: 3008 × 2000 (6,0M), APS-C L: 3936 × 2624 (10M), M: 3008 × 2000 (6,0M), S: 1968 × 1312 (2,6M) |
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] | Pełna klatka 35 mm L: 5328 × 4000 (21M), M: 3488 × 2624 (9,2M), S: 2656 × 2000 (5,3M), APS-C L: 3488 × 2624 (9,2M), M: 2656 × 2000 (5,3M), S: 1744 × 1312 (2,3M) |
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] | Pełna klatka 35 mm L: 6000 × 3376 (20M), M: 3936 × 2216 (8,7M), S: 3008 × 1688 (5,1M), APS-C L: 3936 × 2216 (8,7M), M: 3008 × 1688 (5,1M), S: 1968 × 1112 (2,2M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | Pełna klatka 35 mm L: 4000 × 4000 (16M), M: 2624 × 2624 (6,9M), S: 2000 × 2000 (4,0M), APS-C L: 2624 × 2624 (6,9M), M: 2000 × 2000 (4,0M), S: 1312 × 1312 (1,7M) |
Tryby jakości obrazu | RAW (Skompresowany/Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa), RAW i JPEG |
Efekty zdjęciowe | 8 rodzajów: zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), kolor pop, posteryzacja (kolor, cz.-b.), zdjęcie retro, high-key: miękki, częściowy kolor (czer./ziel./nieb./żół.), obraz czarno-biały o dużym kontraście, obraz czarno-biały o bogatej gradacji |
Styl twórczy | Standardowy, intensywny, neutralny, czysty, głęboki, pastelowy, portret, krajobraz, zachód słońca, nocny widok, jesienne liście, czerń i biel, sepia, ramka stylu (1–6) |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | – |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wyłączone, DRO, automatyka HDR |
Przestrzeń barw | Standard sRGB (paleta sYCC) i Adobe RGB zgodny z technologią TRILUMINOS Color |
14bit RAW | Tak |
Zapis (film) | |
Format zapisu | XAVC S |
Kompresja filmu | XAVC S: MPEG-4 AVC / H.264 |
Format zapisu dźwięku | XAVC S: LPCM, 2 kanały |
Przestrzeń barw | Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour |
Efekty zdjęciowe | 7 rodzajów: zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), kolor pop, posteryzacja (kolor, cz.-b.), zdjęcie retro, high-key: miękki, częściowy kolor (czer./ziel./nieb./żół.), obraz czarno-biały o dużym kontraście |
Styl twórczy | Standardowy, intensywny, neutralny, czysty, głęboki, pastelowy, portret, krajobraz, zachód słońca, nocny widok, jesienne liście, czerń i biel, sepia, ramka stylu (1–6) |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | – |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 24p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma |
System nagrywania | |
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | Tak |
Nośnik | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II) |
Gniazdo na kartę pamięci | Gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II) |
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | – |
Redukcja szumów | |
Redukcja szumów | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasie otwarcia migawki dłuższym niż 1 s; redukcja szumów przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona |
Balans bieli | |
Tryby balansu bieli | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.) |
Ostrość | |
Sposób nastawiania ostrości | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 693 pól (AF z detekcją fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 299 pól (AF z detekcją fazy), z obiektywem APS-C: 221 punktów (AF z detekcją fazy)/ 425 punktów (AF z detekcją kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | Od –4 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
Tryb ostrości | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroki, Strefa, Środek, Elast. punktowy, Roz. elast. punktowy, Śledzenie |
EYE AF | [Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę, [Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) |
Inne funkcje | Czujnik zbliżenia oka (tylko z zainstalowanym adapterem LA-EA2 lub LA-EA4, do nabycia oddzielnie), mikrokorekty AF (z użyciem sprzedawanego oddzielnie adaptera LA-EA2 lub LA-EA4), przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | Detekcja fazy |
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
Ekspozycja | |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy (standardowy/duży), średnia z całego ekranu, światła |
Kompensacja ekspozycji | ±5,0 EV (do wyboru co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: ±3,0 EV (co 1/3 EV)) |
Bracketing ekspozycji | Bracket: seryjny, Bracket: pojedynczy, do wyboru 3/5/9 klatek. (Światło zastane, Światło z lampy błyskowej) |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowanie po wciśnięciu do połowy przycisku spustu migawki (włączone/wyłączone/automatyczne) |
Tryby ekspozycji | Automatyka (inteligentna automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M)), nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M)) |
Czułość ISO (zalecany wskaźnik ekspozycji) | Fotografie: ISO 100–51 200 (wartości od ISO 50 do ISO 204 800 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100–51 200 (wartości ISO do 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy) |
Fotografowanie bez migotania | Tak |
Tryby tematyczne | – |
Wizjer | |
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny 1,0 cm (0,39") (XGA OLED) |
Liczba punktów | 2 359 296 punktów |
Pokrycie kadru | 100% |
Powiększenie | Około 0,59× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m–1) |
Regulacja dioptrii | -4,0 do +3,0 m-1 |
Odległość od oka | Około 20 mm od soczewki wizjera, 17,5 mm od ramki wizjera przy –1 m–1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
FUNKCJA WYŚWIETLANIA | Histogram, Podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, Poziomica cyfrowa, Siatka linii, Sprawdzanie ostrości, Zarys MF, Zebra, Znacznik filmu, W trybie wizjera, Wyłączanie monitora |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Tryb NTSC: standardowy 60 kl./s / wysoki 120 kl./s, tryb PAL: standardowy 50 kl./s / wysoki 100 kl./s |
Ekran LCD | |
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), TFT |
Liczba punktów | 921 600 punktów |
Panel dotykowy | Tak (Zdjęcie dotykowe / Ostrość dotykiem / Płytka dotykowa / Śledzenie dotykiem) |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270°. |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak: powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości (pełna klatka 35 mm: 5,9×, 11,7×; APS-C: 3,8×, 7,7×) |
Inne funkcje | |
PlayMemories Camera Apps™ | – |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2x, filmy: 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Zoom cyfrowy | Inteligentny zoom (fotografie): pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2×, APS-C: M: około 1,3×, S: około 2×; Zoom cyfrowy (fotografie): pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,1×, S: około 8× / APS-C: L: około 4×, M: około 5,2×, S: około 8×; Zoom cyfrowy (filmy): pełna klatka 35 mm: około 4×, APS-C: około 4× |
Rozpoznawanie twarzy | Priorytet twarzy w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy |
Samowyzwalacz do autoportretów | – |
Inne | Fotografowanie z interwałem, Min. czas migawki przy ISO AUTO, Jasne monitorowanie, Informacje o prawach autorskich, Ustaw nazwę pliku, Przewodnik pomocniczy, Tryb kontrolki wideo, Obróć pierścień zoomu |
Migawka | |
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Typ migawki | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/4000 do 30 s i B, filmy (tryb NTSC): od 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki). Filmy (tryb PAL): od 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/50 w trybie automatycznym (do 1/25 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/160 s1 |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak |
Cicha praca | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Stabilizacja obrazu | |
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 5 stopni (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA. Wyłączona redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji.) |
Kontrola błysku | |
Typ | – |
Liczba przewodnia | – |
Kąt rozsyłu błysku | – |
Sterowanie | Przedbłysk TTL[[F_DI0181]] |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowe2, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji2 |
Czas ładowania | – |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | Tak |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji) |
Mechanizm | |
Tryby zapisu | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s3 |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Extra fine L: ponad 215 klatek3, JPEG Fine L: ponad 223 klatki3, JPEG Standard L: ponad 223 klatki3, RAW: ponad 115 klatek3, RAW i JPEG: ponad 86 klatek3, RAW (Nieskompresowany): ponad 45 klatek3, RAW (Nieskompresowany) i JPEG: ponad 39 klatek3 |
Samowyzwalacz | Opóźnienie 10 s/5 s/2 s / Samowyzwalacz seryjny Samowyzwalacz z bracketingiem |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | – |
Odtwarzanie | |
Przechwytywanie zdjęć | Tak |
Tryby | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu lub bez), histogram RGB i ostrzeżenie o światłach/cieniach, indeks, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 18,8×, M: 12,3×, S: 9,4×), automatyczny podgląd, obrót obrazu, pokaz slajdów, wybór folderu (data/fotografie/XAVC S HD/XAVC S 4K), ochrona, ocena, wyświetlanie jako grupy |
Interfejs | |
Złącze komputerowe | Pamięć masowa / MTP |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Zgodność z USB Type-C® SuperSpeed 5 Gb/s (USB 3.2) |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth w wer. 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) 4 |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze do synchronizacji | – |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | – |
Złącze LAN | – |
FUNKCJE | Przesyłanie na serwer FTP (Wi-Fi), oglądanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie jednym dotknięciem przez NFC, udostępnianie jednym dotknięciem przez NFC, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD |
Dźwięk | |
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Drukowanie | |
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF |
Funkcja użytkownika | |
Typ | Ustawienia przycisków własnych, ustawienia programowalne (3 zestawy w korpusie / 4 zestawy na karcie pamięci), ustawienia „Moje pokrętło”, Moje menu, Zarejestrowane własne ustawienia fotografowania |
Kompensacja cech obiektywu | |
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Zasilanie | |
Dostarczany akumulator | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 680 zdjęć (wizjer) / około 740 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)5 |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | Około 140 min (wizjer) / około 140 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Około 220 min (wizjer) / około 215 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak |
Pobór mocy (wizjer) | Fotografowanie: około 2,9 W (z obiektywem FE 28–60 mm F4–5.6 OSS), filmowanie: około 4,5 W (z obiektywem FE 28–60 mm F4–5.6 OSS) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografowanie: około 2,7 W (z obiektywem FE 28–60 mm F4–5.6 OSS), filmowanie: około 4,6 W (z obiektywem FE 28–60 mm F4–5.6 OSS) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak |
Inne | |
Temperatura w środowisku pracy | 0–40°C |
Wymiary i waga | |
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 509 g (sam korpus: około 424 g) |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 124,0 × 71,1 × 59,7 mm, 124,0 × 71,1 × 53,5 mm (OD UCHWYTU DO MONITORA) |
Opinie
Ostatnio przeglądane
Raty i Leasing
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu na raty za pośrednictwem banku Santander Consumer Bank
Więcej o ratach na Santander Consumer Bank
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu w leasing za pośrednictwem banku PKO Leasing S.A.
Więcej o leasingu na PKO Leasing S.A.
Ostatnio oglądane
![]() Odbiór osobisty: |
0,00 zł |
DHL24 - Przedpłata: |
15,00 zł |
InPost - zwykła przesyłka: |
0,00 zł |
Paczkomaty - Paczkomaty: |
10,90 zł |
Zadzwoń
Lub poczekaj na nasz kontakt
97% klientów poleca ten sklep