Opis i specyfikacja
Wykonany w technologii BSI 33-megapikselowy, pełnoklatkowy przetwornik Exmor R oraz nowy procesor Bionz XR gwarantują niezwykłą, profesjonalną jakość obrazu nawet w słabym świetle. Najnowsza technologia przetwarzania koloru i tryby twórcze pochodzące z profesjonalnych kamer Sony pozwolą utrwalać żywe, naturalne obrazy we własnym stylu.
Połączenie systemu śledzenia w czasie rzeczywistym z technologią ustawiania ostrości na oko (człowieka/zwierzęcia/ptaka) umożliwia bezproblemowe śledzenie obiektów podczas fotografowania i filmowania. Aparat α7 IV pozwala robić do 10 zdjęć na sekundę i szybko opróżnić bufor, dzięki czemu łatwiej jest uchwycić najlepszy moment akcji.
Zaawansowana konstrukcja aparatu α7 IV obejmuje szybko reagujący, precyzyjny wizjer elektroniczny o rozdzielczości 3,69 mln pikseli, otwierany na bok ekran dotykowy 3″ oraz 5-osiowy system stabilizacji obrazu w korpusie (IBIS). Nowe, intuicyjne w użyciu menu z dotykowym systemem obsługi, dedykowane pokrętło trybu zdjęć/filmów/S&Q oraz dwa gniazda na karty pozwalają swobodnie przełączać się między fotografowaniem a filmowaniem i skupić na procesie twórczym.
Nagrywaj filmy 4K w formacie do 60p. Odczyt wszystkich pikseli bez łączenia w grupy zapewni najlepszą jakość obrazu. Zaawansowanym filmowcom aparat α7 IV oferuje zapis z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2 oraz profile obrazu S-CINETONE/S-LOG 3 do nadawania obrazowi filmowego wyglądu i łatwej edycji. Szybki jak błyskawica system śledzenia ostrości w czasie rzeczywistym pozwoli z łatwością utrzymać ostrość na oku człowieka, zwierzęcia lub ptaka. α7 IV ma także specjalne narzędzia dla filmowców, takie jak kompensacja zmian kąta widzenia podczas nastawiania ostrości, cyfrowe łącze audio do podłączania profesjonalnych mikrofonów oraz konstrukcja rozpraszająca ciepło umożliwiająca długotrwałe nagrywanie.
Aparat α7 IV umożliwia zachowanie stałego kontaktu z widzami poprzez streaming na żywo w formatach 4K 15p i Full HD 60p bez używania karty przechwytującej. Zgodność z najnowszym łączem USB-C 3.2, superszybkie łącze Wi-Fi i tryb automatycznego tworzenia kopii zapasowej zdjęć przez Bluetooth umożliwia natychmiastowy streaming, przesyłanie i udostępnianie obrazów całemu światu.
Twórcy mają do wyboru ponad 40 obiektywów Sony przeznaczonych do pełnoklatkowych matryc obrazu. Są one zaprojektowane specjalnie do aparatów Sony i odznaczają się najwyższą jakością i wygodą.
Nowy, 33,0-megapikselowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ zapewnia znakomitą jakość obrazu i wydajność podczas fotografowania i filmowania. Wyróżnia się szybkością odczytu danych, dużą czułością, niskim poziomem szumów i precyzją odwzorowania kolorów.
Aparat α7 IV jest wyposażony w najnowszy, znacznie wydajniejszy procesor obrazu, pozwalający uzyskać jeszcze lepszą jakość obrazu i odwzorowanie kolorów. Duża szybkość przetwarzania zapewnia sprawną pracę aparatu podczas zdjęć seryjnych i przesyłania danych.
10 wstępnie zaprogramowanych ustawień „Twórczy wygląd” i osiem parametrów pozwoli szybko nadać żądany klimat fotografiom, filmom i transmisjom na żywo. Obraz nie wymaga dalszej edycji, więc swoją wizją możesz podzielić się zaraz po zakończeniu zdjęć.
Obok tradycyjnych formatów RAW i JPEG można też wybrać format zdjęć HEIF (High Efficiency Image File). 10-bitowa głębia koloru zapewnia większy realizm nieba i portretów, gdy bardzo ważna jest delikatna, naturalna gradacja.
Wbudowany stabilizator obrazu pozwalający wydłużyć otwarcie migawki o 5,5 stopnia W aparat α7 IV wbudowany jest precyzyjny stabilizator obrazu z czujnikami żyroskopowymi. W połączeniu z algorytmami stabilizacji obrazu pozwala on wydłużyć czas otwarcia migawki o 5,5 stopnia i pełniej wykorzystać rozdzielczość 33,0-megapikselowej matrycy.
Najnowsze lampy błyskowe Sony komunikują się z aparatem α7 IV i wykorzystują jego system wykrywania twarzy, by korygować ekspozycję i nadawać naturalny wygląd odcieniom skóry . Dokładne dopasowanie balansu bieli i pomiar światła P-TTL nawet podczas zdjęć seryjnych w trybie „Hi” pozwalają prawidłowo naświetlić szybko poruszające się obiekty w niestabilnym oświetleniu — i rozszerzają możliwości twórcze.
Aby wykonywanie zdjęć było wygodniejsze, ustawienia zgodnej lampy błyskowej i bezprzewodowego sterownika radiowego można wybierać bezpośrednio w systemie obsługi aparatu α7 IV.
Algorytm rozpoznawania obiektów przetwarza dane przestrzenne w czasie rzeczywistym, uwzględniając kolor, wzór (poziom jasności) i odległość od obiektu (głębię). Sztuczna inteligencja niezwykle dokładnie wykrywa i śledzi oczy i twarz obiektu (człowieka, zwierzęcia lub ptaka). Wystarczy wskazać obiekt do śledzenia, a resztą zajmie się aparat.
Szybkie, dokładne ustawianie ostrości na zwierzęta mimo trudnych warunków Ustawiając typ wykrywanych obiektów na „Zwierzę”, można automatycznie wykrywać i śledzić oczy zwierzęcia, uzyskując lepsze zdjęcia przyrodnicze oraz zdjęcia i filmy domowych milusińskich. Poprawiono efektywność wykrywania, by niezawodnie śledzić ostrość i utrzymywać ją na oczach zwierzęcia — nawet obróconego do góry nogami.
Aparat α7 IV umożliwia nagrywanie filmów w formacie do 4K 60p z indywidualnym odczytem poszczególnych pikseli. Wykorzystanie szerokiego zakresu dynamicznego i zalet nowego przetwornika obrazu pozwala płynnie ukazywać szybko poruszające się obiekty.
Podczas nagrywania filmu 4K w formacie do 30p możliwy jest oversampling z pełnej klatki 7K, a w rezultacie uzyskanie wysokiej rozdzielczości i dużej szczegółowości obrazu 4K. Wybierz tryb najlepiej spełniający Twoje potrzeby i zdaj się na aparat.
Duża pojemność bufora w aparacie α7 IV, szybki procesor BIONZ XR i szybszy zapis na kartę pamięci pozwalają wykonać serię ponad 800 zdjęć w tempie do 10 kl./s ze śledzeniem AF/AE, z użyciem zarówno migawki mechanicznej, jak i elektronicznej.
System Fast Hybrid AF, łączący technologie wykrywania kontrastu i fazy, został ponownie udoskonalony w celu zwiększenia szybkości, dokładności i wydajności śledzenia. Podczas fotografowania i filmowania system Sony 4D FOCUS zapewnia gęste pokrycie około 94% kadru przez 759 pól AF z wykrywaniem fazy.
Utrzymywaniu ostrości na oku — możesz zająć się kompozycją Duża szybkość najnowszego procesora obrazu znacznie zwiększa wydajność systemu Real-time Eye AF, nawet jeśli osoba lub zwierzę patrzy w górę, w dół lub w bok. Dotykając ekranu, możesz również użyć funkcji Śledzenie dotykiem, aby włączyć śledzenie w czasie rzeczywistym dowolnego obiektu, a w przypadku wykrycia oka włączyć także funkcję Real-time Eye AF.
Aparat pozwala na wewnętrzny zapis niezwykle bogatych filmów z 10-bitową głębią i próbkowaniem koloru 4:2:2, z kodowaniem Long GOP lub All-Intra. Oznacza to znacznie większą elastyczność w korygowaniu, postprodukcji i łączeniu obrazów.
W formacie All-Intra każda klatka jest kodowana niezależnie, a przepływność sięga 600 Mb/s. Pozwala to dokładniej utrwalić skomplikowanych ruch i usprawnić edycję. [1] All-Intra (All-I) [2] Long GOP [3] Grupa obrazów (GoP)
Format zapisu XAVC HS wykorzystuje kompresję HEVC/H.265, dwukrotnie wydajniejszą niż przy kodowaniu AVC/H.264. Rezultat to wyższa jakość obrazu i mniejsze rozmiary plików.
Pochodząca z kamery FX6 funkcja asysty AF umożliwia płynne przełączanie automatycznej i ręcznej regulacji ostrości. Aby przenieść ostrość, zacznij obracać pierścień ostrości, powodując włączenie trybu MF. Po zatrzymaniu pierścienia ponownie włączy się tryb AF.
Specjalne funkcje systemu ostrości, znane już użytkownikom wyższych modeli, jak α1 i α7S III, umożliwiają autorom filmów twórcze przenoszenie ostrości, szybkie zmiany głównego obiektu oraz precyzyjne dostosowywanie czułości śledzenia obiektu.
Aparat α7 IV zapisuje informacje z żyroskopu i obiektywu jako metadane. Pozwala to dokładniej skompensować drgania i skorygować ustawienia stabilizacji obrazu już po nagraniu, w programie Catalyst Browse/Prepare.
Stopka Multi Interface Shoe (MI) eliminuje przewody połączeniowe, umożliwia bezpośrednie przesyłanie cyfrowego sygnału audio z zachowaniem pełnej jakości dźwięku i zapewnia zasilanie, pozwalając nie troszczyć się o baterie do mikrofonu.
Kiedy system redukcji odgłosów wiatru pracuje w trybie „Automat.”, nowa technologia przetwarzania sygnału umożliwia wykrycie hałasów powodowanych przez wiatr i ich znaczące wyciszenie bez zmiany innych dźwięków.
Aparat α7 IV jest zgodny ze standardami UVC (USB Video Class) i UAC (USB Audio Class), podobnie jak typowe kamery USB, nie trzeba więc używać specjalnych programów. Wystarczy podłączyć przewód USB i można zaczynać transmisję w rozdzielczości do 4K
Aparat α7 IV jest stworzony do streamingu na żywo. Gdy podłączysz go do komputera przewodem USB, na wyświetlaczu pojawi się menu wyboru funkcji USB. Wtedy po prostu wybierz „Strumień na żywo (Przesyłanie strumieniowe USB)” — bez żadnych zaawansowanych ustawień.
Oferta ponad 60 obiektywów Sony z mocowaniem typu E, od szerokokątnych po teleobiektywy, w tym modele premium i specjalistyczne szkła do zastosowań twórczych, daje niemal niewyczerpane możliwości ekspresji podczas streamingu i udostępniania obrazu.
Efekt gładkiej skóry pozwala rozjaśnić i upiększyć skórę, nadać jej blask, zmiękczyć zmarszczki, skorygować przebarwienia i matowe plamy oraz uwydatnić oczy i usta. Funkcji tej można użyć podczas fotografowania, filmowania i streamingu na żywo.
Łączenie się z aplikacją Sony Imaging Edge Mobile i udostępnianie nagrań jest jeszcze łatwiejsze i daje więcej możliwości. Skonfiguruj ustawienia Wi-Fi za pomocą łącza Bluetooth® i zyskaj większą kontrolę nad automatycznym przesyłaniem plików.
Urządzenie współpracuje z sieciami bezprzewodowymi działającymi nie tylko w tradycyjnym paśmie 2,4 GHz, lecz także 5 GHz (obsługiwane są standardy IEEE 802.11a/b/g/n/ac). Zaletą łącza 5 GHz jest szybsze przesyłanie danych.
Ta funkcja pozwala przesyłać pliki ze zdjęciami i filmami na serwer FTP przez sieć bezprzewodową, szybką sieć przewodową (z użyciem adaptera USB-Ethernet podłączonego do portu USB Type C® aparatu) lub smartfon podłączony przez łącze USB.
Aby zaznaczać nowe sceny lub części i później je szybko odnajdywać, można wstawiać między obrazy klatki oddzielające w postaci szarej strzałki na czarnym tle.
Nagrywany materiał filmowy można w prosty sposób opatrywać dwoma rodzajami znaczników ujęć w celu oznaczenia najlepszych ujęć lub scen. Do szybkiego przechodzenia od jednego znacznika do drugiego w czasie odtwarzania można użyć głównego pokrętła.
Pliki do przesłania można wybierać na podstawie takich kryteriów, jak ocena, znaczniki ujęć, stan ochrony i format pliku. Pojedyncze pliki można przesyłać ręcznie przez naciśnięcie przycisku własnego.
Zmiana trybu pokrętłem Zdjęcia/Filmy/S&Q na aparacie spowoduje błyskawiczne dostosowanie zawartości menu, funkcji przycisków, wartości przysłony, ustawienia czasu otwarcia migawki itp. Ułatwia to wykorzystanie hybrydowego charakteru aparatu.
Kierując się opiniami zawodowych fotografów i producentów wideo, wprowadziliśmy strukturę menu wzorowaną na modelach α7S III i α1, pomagającą sprawdzać ustawienia rzutem oka.
Rozdzielczość wizjera OLED Quad-VGA w nowym modelu jest około 1,6 razy większa niż w aparacie α7 III. Pole widzenia wynosi 37,3°, a odległość od oka — aż 23 mm.
Otwierany na bok, 3-calowy ekran monitor dotykowy LCD o rozdzielczości 1,03 mln pikseli i proporcjach 3:2 daje dużą swobodę ustawiania się i komponowania ujęć podczas fotografowania i filmowania.
Obecnie możliwa jest dotykowa obsługa pewnych funkcji, na przykład śledzenia AF dotykiem podczas zdjęć i powiększania przez rozsunięcie podczas odtwarzania. Dzięki temu obsługa aparatu staje się bardziej intuicyjna.
Nowością w korpusie α7 IV jest w pełni dostosowywane tylne pokrętło. Zastąpiło ono dotychczasowe pokrętło kompensacji ekspozycji, zapewniając szybki dostęp do ustawień czułości ISO, twórczego wyglądu i innych.
Obiektyw | |
Zawartość opakowania | Akumulator NP-FZ100, zasilacz sieciowy, przewód zasilający, pasek na ramię, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów, muszla oczna, przewód USB-A — USB-C (USB 3.2) |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu | |
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 33,0 megapiksela |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 34,1 megapiksela |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (35,9 × 23,9 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
System ochrony przed kurzem | Tak (Powłoka chroniąca przed ładunkami elektrycznymi na filtrze optycznym i mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu) |
Zapis (fotografie) | |
Format zapisu | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
Tryby jakości obrazu | RAW (Skompresowany / Z kompresją bezstratną / Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standard / Mały rozmiar), HEIF (4:2:0 / 4:2:2) (Bardzo wysoka / Wysoka / Standard / Mały rozmiar), RAW i JPEG, RAW i HEIF |
Efekty zdjęciowe | - |
Styl twórczy | - |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
Efekty zdjęciowe | TAK |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wyłączone; optymalizacja zakresu dynamicznego |
Przestrzeń barw | Zgodność ze standardem sRGB (z przestrzenią barw sYCC), standardem Adobe RGB i standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020). |
14bit RAW | TAK |
Zapis (film) | |
Format zapisu dźwięku | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan. |
Przestrzeń barw | Zgodność ze standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020) |
Efekty zdjęciowe | - |
Styl twórczy | - |
Efekt gładkiej skóry | TAK |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (150 Mb/s), 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (200 Mb/s), 30p (140 Mb/s), 24p (100 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s), 25p (140 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 24p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (50 Mb/s), 30p (50 Mb/s), 24p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) | 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (600 Mb/s), 30p (300 Mb/s), 24p (240 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 25p (250 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) | 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (222 Mb/s), 30p (111 Mb/s), 24p (89 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 25p (93 Mb/s) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 kl./s, Tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 kl./s |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (około 6 Mb/s), 1920 × 1080 (około 9 Mb/s), 1920 × 1080 (około 16 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma |
Strumieniowa transmisja USB | |
Format danych wideo | MJPEG, YUV420 |
Rozdzielczość wideo | 3840 × 2160 (15p / 12,5p) / 1920 × 1080 (60p / 50p / 30p / 25p) / 1280 × 720 (30p / 25p) |
Format danych audio | LPCM 2 kan. (16 bitów 48 kHz) |
Równoczesny zapis wewnętrzny | TAK |
System nagrywania | |
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | TAK |
Nośnik | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci CFexpress typu A |
Gniazdo na kartę pamięci | SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II) |
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | Zapis równoczesny, Sortowanie, Automatyczne przełączanie nośnika, Kopiowanie |
Redukcja szumów | |
Redukcja szumów | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; redukcja szumów przy dużych czułościach ISO: normalna / słaba / wyłączona |
Balans bieli | |
Tryby balansu bieli | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.) |
Ostrość | |
Sposób nastawiania ostrości | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 713 pól (AF z wykrywaniem fazy), z obiektywem APS-C: 575 pól (AF z wykrywaniem fazy) / 425 pól (AF z wykrywaniem kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | Od –4 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
Tryb ostrości | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroki, strefa, środek, punktowy, rozszerzany punktowy, śledzenie |
EYE AF | [Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak, [Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak |
Inne funkcje | Przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości, mapa ostrości (film), asysta AF (film) |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | Detekcja fazy |
Ekspozycja | |
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy (standardowy/duży), średnia z całego ekranu, światła |
Kompensacja ekspozycji | ±5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV) |
Bracketing ekspozycji | Bracket: seryjny, Bracket: pojedynczy, do wyboru 3/5/9 klatek. (Światło zastane, Światło z lampy błyskowej) |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) |
Tryb ekspozycji | [Fotografie] Inteligentna automatyka (Auto), automatyka programowa (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczne nastawianie ekspozycji (M), [Filmy] Inteligentna automatyka (Auto), automatyka programowa (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczne nastawianie ekspozycji (M), tryb elastycznej ekspozycji, [Zwolnione i przyspieszone tempo] Inteligentna automatyka (Auto), automatyka programowa (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczne nastawianie ekspozycji (M), tryb elastycznej ekspozycji |
Czułość ISO (zalecany wskaźnik ekspozycji) | Fotografie: ISO 100–51 200 (wartości ISO od 50 do 204 800 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100–51 200 (wartości ISO do 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy) |
Fotografowanie bez migotania | TAK |
Tryby tematyczne | - |
Wizjer | |
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny 1,3 cm (typ 0,5″) (Quad-VGA OLED) |
Liczba punktów | 3 686 400 punktów |
Pokrycie kadru | 100% |
Powiększenie | Około 0,78× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m–1) |
Regulacja dioptrii | Od –4,0 do +3,0 m–1 |
Odległość od oka | Około 23 mm od soczewki wizjera, 18,5 mm od ramki wizjera przy –1 m–1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
FUNKCJA WYŚWIETLANIA | Histogram, podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, poziomica cyfrowa, siatka linii, sprawdzanie ostrości, zarys MF, zebra, znacznik filmu, korekta wyświetlania przy nagrywaniu |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | STD 60 kl./s / HI 120 kl./s |
Ekran LCD | |
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), TFT |
Liczba punktów | 1 036 800 punktów |
Panel dotykowy | TAK |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270°. |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak, funkcja Powiększenie (pełna klatka 35 mm: 5,5×, 11,0×; APS-C: 3,7×, 7,3×) |
Inne funkcje | |
PlayMemories Camera Apps™ | - |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2x, filmy: 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Rozpoznawanie twarzy | Tryby: Priorytet twarzy/oka w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy |
Samowyzwalacz do autoportretów | - |
Inne | - |
Migawka | |
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Typ migawki | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/8000 do 30 s i B, filmy (tryb NTSC): od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki); filmy (tryb PAL): od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/50 w trybie automatycznym (do 1/25 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/250 s (pełna klatka 35 mm), 1/320 s (APS-C) |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Cicha praca | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Stabilizacja obrazu | |
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 5,5 stopnia (norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
Kontrola błysku | |
Sterowanie | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowa, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji |
Czas ładowania | - |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | TAK |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji) |
Mechanizm | |
Tryby zapisu | Pojedynczy, ciągły (do wyboru Hi+/Hi/Mid/Lo), samowyzwalacz, samowyzwalacz (ciągły), bracketing (ciągły, pojedynczy, balans bieli, DRO) |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Bardzo wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Standardowa L: ponad 1000 klatek, RAW: ponad 1000 klatek, RAW i JPEG: ponad 1000 klatek, RAW (Z kompresją bezstratną): ponad 1000 klatek, RAW (Z kompresją bezstratną) i JPEG: ponad 1000 klatek, RAW (Nieskompresowany): ponad 1000 klatek, RAW (Nieskompresowany) i JPEG: 828 klatek |
Samowyzwalacz | Opóźnienie 10 s / 5 s / 2 s / samowyzwalacz seryjny / samowyzwalacz z bracketingiem |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | - |
Odtwarzanie | |
Przechwytywanie zdjęć | TAK |
Interfejs | |
Złącze komputerowe | Pamięć masowa / MTP |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | TAK |
BLUETOOTH | Tak (standard Bluetooth 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze do synchronizacji | - |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | TAK |
Złącze LAN | - |
Funkcje | Przesyłanie na serwer FTP (sieć przewodowa (USB-LAN), sterowanie przez USB, Wi-Fi), wyświetlanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD |
Dźwięk | |
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Drukowanie | |
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III |
Funkcja użytkownika | |
Typ | Ustawienia przycisków użytkownika, Moje menu, ustawienia „Moje pokrętło”, zapis własnych ustawień, ustawienia programowalne (9 zestawów w korpusie / 12 zestawów na karcie pamięci) |
Kompensacja cech obiektywu | |
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, dystorsja, „oddychanie” (film) |
Zasilanie | |
Dostarczany akumulator | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Inne | |
Temperatura w środowisku pracy | 0–40℃ |
Wymiary i waga | |
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 658 g |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 131,3 × 96,4 × 79,8 mm; około 131,3 × 96,4 × 69,7 mm (od uchwytu do monitora) |
Opinie
Ostatnio przeglądane
Raty i Leasing
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu na raty za pośrednictwem banku Santander Consumer Bank
Więcej o ratach na Santander Consumer Bank
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu w leasing za pośrednictwem banku PKO Leasing S.A.
Więcej o leasingu na PKO Leasing S.A.
Ostatnio oglądane
Odbiór osobisty: |
0,00 zł |
DHL24 - Przedpłata: |
0,00 zł |
InPost - zwykła przesyłka: |
14,00 zł |
Paczkomaty - Paczkomaty: |
10,90 zł |
Zadzwoń
Lub poczekaj na nasz kontakt
97% klientów poleca ten sklep