Opis i specyfikacja
Dzięki pełnoklatkowemu przetwornikowi obrazu kamera Cinema Line FX3 odznacza się wysoką czułością i szerokim zakresem dynamiki, a jej niezwykle małe wymiary idą w parze z dużymi możliwościami ekspresji. Mobilność, łatwość filmowania z ręki przy pracy w pojedynkę i profesjonalne funkcje — oto idealne narzędzie dla filmowców pragnących urzeczywistniać swoje filmowe wizje w najróżniejszych miejscach.
Wykonany w technologii BSI, pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor R™ umożliwia wyjątkowo szybki odczyt danych, a ponadto odznacza się wysoką czułością i szerokim zakresem dynamiki. Zaawansowana matryca filtra barw zwiększa dokładność reprodukcji kolorów, a umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej pola AF z systemem wykrywania fazy zapewniają stabilne i dokładne działanie systemu automatyki ostrości. Połączenie wszystkich tych cech składa się na niezwykłą jakość obrazu.
Szybki procesor obrazu BIONZ XR™ minimalizuje opóźnienia, dając imponujące możliwości przetwarzania w czasie rzeczywistym — między innymi podczas ustawiania ostrości, rozpoznawania obrazów i korygowania ich jakości. Odpowiada też za przesyłanie danych, działanie systemu obsługi i inne funkcje kamery.
Pełnoklatkowy przetwornik optymalizuje dane wyjściowe, zapewniając wysoką czułość i niski poziom zakłóceń w całym zakresie ustawień kamery. Aby wyraźnie utrwalić ruch mimo słabego oświetlenia, możesz rozszerzyć czułość ISO do imponującego poziomu 409 600. Rozszerzony, ponad 15-stopniowy zakres dynamiki pozwoli uniknąć prześwietlenia świateł. Połączenie wysokiej czułości z szerokim zakresem dynamiki oznacza większą elastyczność w postprodukcji.
Szybki odczyt przetwornika obrazu i wysoka wydajność procesora BIONZ XR umożliwiają nagrywanie obrazu 4K (QFHD) z pełnoklatkowej matrycy w tempie 120 kl./s. Indywidualny odczyt poszczególnych pikseli pozwala utrwalać obraz 4K (QFHD) także przy dużej szybkości klatek i uzyskać w postprodukcji wyraźny film w zwolnionym tempie (do 5 razy w stosunku do rzeczywistego). Dokładny system AF umożliwia nagrywanie w zwolnionym tempie z pięknym efektem bokeh.
Profil wyglądu Sony S-Cinetone, opracowany pierwotnie do kamery FX9, pozwala uzyskać filmowe kolory w samej kamerze. S-Cinetone jest zoptymalizowany do naturalnej reprodukcji odcieni skóry i środka zakresu barw. Nadaje przyjemny wygląd fragmentom ulegającym prześwietleniu i imponująco odwzorowuje obiekty — bez korekt w postprodukcji. [1] Standardowy obraz (bez profilu obrazu) [2] S-Cinetone (profil obrazu 11)
Podczas nagrywania na wewnętrzny nośnik obsługiwana jest nie tylko kompresja międzyklatkowa Long GOP, lecz również wewnątrzklatkowa (All-Intra) z niezależną kompresją każdej klatki przy dużej przepływności — do 600 Mb/s. Tryb XAVC S-I idealnie nadaje się zatem do utrwalania szybkiego ruchu. Zapewnia też maksymalną elastyczność i jakość obrazu w postprodukcji. [1] All-Intra (All-I) [2] Long GOP [3] Grupa obrazów (GoP)
Użycie kodeka MPEG-H HEVC/H.265 do nagrań w formacie XAVC HS podwaja wydajność kompresji. W porównaniu ze standardowym formatem 4K XAVC S format XAVC HS umożliwia zapis szczegółowego obrazu filmowego z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 w plikach o zbliżonej, a nawet mniejszej objętości. Oznacza to jeszcze wyższą jakość obrazu przy rozsądnych rozmiarach plików.
Aby ułatwić uzyskanie lepszego obrazu i zwiększyć swobodę przetwarzania materiału w postprodukcji, kamera FX3 umożliwia reprodukcję 16-bitowych danych RAW na rejestrator zewnętrzny podłączony do wyjścia HDMI typu A. Obraz filmowy RAW z pełnoklatkowego przetwornika ma rozdzielczość 4264 × 2408 [16:9], dostosowaną do formatów 4K (QFHD) i DCI 4K. Do wyboru są różne liczby klatek na sekundę (59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p).
Kamera umożliwia użycie krzywych gamma S-Log2 i S-Log3. Krzywa S-Log3 lepiej oddaje przejścia tonalne w zakresie od cieni do średniej szarości (18 ) i pozwala uzyskać szeroki zakres dynamiczny — maksymalnie ponad 15 stopni. Jeśli obraz z kamery ma być dostosowany do innych kamer Cinema Line z krzywą S-Log3, można skorzystać z trzech ustawień przestrzeni barw (S-Gamut, S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine) zapewniających elastyczność i efektywność procesu twórczego podczas postprodukcji.
Można równolegle zapisywać dwa rodzaje plików: o wyższej przepływności, w formatach takich jak 4K XAVC S-I, oraz pliki proxy HD o małej przepływności. Mniejsze pliki proxy pozwalają wykonać montaż i podgląd przed końcową produkcją. Zmniejszają obciążenie komputera, przyspieszają pracę i zwiększają efektywność. Zapis plików proxy odbywa się albo w 10-bitowym formacie XAVC HS (1920 × 1080), albo w 8-bitowym XAVC S (1280 × 720) .
Funkcje wyglądu umożliwiają emulację profesjonalnego podglądu i narzędzi do postprodukcji w samej kamerze. W kamerze dostępne są wstępnie zaprogramowane ustawienia \'\'Kreatywny wygląd\'\'. Można je wykorzystywać bez zmian lub dostosowywać do własnych potrzeb, zmieniając ustawienia kolorów, głębi koloru, jasności, kontrastu, ostrości i innych cech. Zmodyfikowane ustawienia można zapisać jako \'\'własny wygląd\'\'.
Profil obrazu HDR HLG (Hybrid Log Gamma) oraz szeroka przestrzeń barw BT.2020 umożliwiają nagrywanie ujęć HDR (HLG) przeznaczonych do bezpośredniego wyświetlenia na kompatybilnym telewizorze. Uzyskiwany w ten sposób wierny obraz nie wymaga korekcji kolorystyki i przypomina to, co widzi nieuzbrojone oko. Zawiera dużo szczegółów w ciemnych i jasnych częściach oraz mniej całkowicie niedoświetlonych i prześwietlonych fragmentów. Niezwykle realistyczne są zwłaszcza 10-bitowe nagrania, zapewniające dużą szczegółowość i płynność przejść tonalnych. [1] Duża swoboda obróbki obrazu (wymagana korekcja barw) [2] Obraz o wysokiej jakości niewymagający korekcji barw
\'\'Tryb elastycznej ekspozycji\'\' umożliwia niezależne wybieranie automatycznej lub ręcznej regulacji przysłony, czasu otwarcia migawki i czułości ISO. Funkcja blokady, włączana krótkim naciśnięciem odpowiednich przycisków własnych, chroni powiązane elementy sterujące przed zmianą wskutek przypadkowego obrócenia pokrętła. Do zmiany ustawień przysłony i czułości ISO można użyć łatwo dostępnych pokręteł z przodu, z tyłu i u góry urządzenia.
System Fast Hybrid AF wykorzystuje umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej czujniki AF z wykrywaniem fazy oraz czujniki AF z wykrywaniem kontrastu. Zapewnia precyzyjne i płynne śledzenie szybko poruszających się obiektów nawet w przypadku szerokiego zakresu ruchów i małej głębi ostrości. Jeszcze większą kontrolę nad ostrością zapewniają ustawienia szybkości przejścia AF i czułości zmiany obiektu AF, dodane na życzenie użytkowników profesjonalnych.
Szybkie, intuicyjne ustawianie ostrości daje pełną twórczą kontrolę nad zaawansowaną technologią AF kamery FX3. Podczas pracy w pojedynkę dużym ułatwieniem jest funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym, która analizuje kolor, wzory i głębię obiektu. W filmowaniu osób bardzo pomaga funkcja Real-time Eye AF, zwłaszcza gdy zdjęcia odbywają się z gimbala lub gdy użytkownik musi polegać na systemie AF.
Funkcja dotykowego ustawiania ostrości pozwala precyzyjnie wskazać miejsce, na które ma być nastawiana ostrość — wystarczy go dotknąć na ekranie LCD. Dotykając ekranu można także szybko, łatwo i intuicyjnie przenosić ostrość. Oznacza to pełną twórczą kontrolę nad zaawansowaną technologią AF.
Wbudowany w kamerę stabilizator obrazu Optical SteadyShot™ z trybem Active Mode jest oparty na nowym, precyzyjnym module stabilizującym, czujnikach żyroskopowych i zoptymalizowanych algorytmach stabilizacji obrazu. Zapewnia dużą dokładność optycznej stabilizacji obrazu podczas filmowania w jakości 4K , nawet podczas chodzenia. Tak wysoka efektywność umożliwia filmowanie kamerą bez dodatkowego osprzętu, z wykorzystaniem jej atutów: małych wymiarów i mobilności. [1] Śledzenie drgań kamery [2] Standardowy [3] Aktywny
Na uchwycie kamery FX3 znajdują się dwa niezależne, pełnowymiarowe złącza XLR (XLR/TRS combo). Umożliwiają one podłączanie zewnętrznych mikrofonów profesjonalnych poprzez cyfrowe łącze audio stopki Multi Interface (MI). Do wyboru są trzy formaty nagrywania, w tym 4 kanały / 24 bity.
Wytrzymałe, uniwersalne gniazdo HDMI typu A umożliwia równoczesną reprodukcję obrazu na monitor LCD kamery i zewnętrzny rejestrator lub monitor podłączony przez HDMI.
Aby umożliwić ciągłe nagrywanie w formacie 4K 60p, kamera FX3 jest wyposażona w nowatorski system rozpraszania ciepła, w tym radiator w kształcie litery Σ (sigma) wykonany ze stopu grafitowego. Gruntownie przeprojektowano wewnętrzną konstrukcję, optymalizując rozmieszczenie radiatorów i przepływ powietrza. W razie potrzeby cichy wentylator zapewnia chłodzenie podczas ciągłego nagrywania w pełnej rozdzielczości. Dzięki odizolowaniu wlatującego i wylatującego powietrza uzyskano dużą odporność na pył i wilgoć.
Z przodu i z tyłu urządzenia znajdują się lampki kontrolne (tally), a na górze —przycisk REC z podświetleniem sprzężonym ze stanem lampek. Stan nagrywania można także błyskawicznie sprawdzić dzięki wyświetlanej na ekranie czerwonej ramce. Pojawia się ona w czasie nagrywania i jest dobrze widoczna nawet po zamontowaniu kamery w większym zestawie, gimbalu itp. W razie potrzeby istnieje też możliwość wyłączenia lampek.
Nowatorska, bezlusterkowa konstrukcja zapewnia mobilność połączoną z profesjonalną funkcjonalnością na najwyższym poziomie. Aby ułatwić sprawną pracę w terenie, wprowadzono szereg dostosowywanych menu i przycisków, a często używane elementy sterujące umieszczono u góry. Urządzenie zaprojektowano tak, by zapewnić profesjonalne rezultaty nawet w przypadku obsługi jedną ręką, filmowania z trudnych perspektyw i konieczności obsługi obiektywu.
Znajdująca się na górze uchwytu dźwignia zoomu umożliwia obsługę obiektywów z elektryczną regulacją zoomu. Innowacyjna funkcja Clear Image Zoom pozwala uzyskać dodatkowe kąty widzenia przy ograniczonej do minimum ilości sprzętu. Prędkość zmian ogniskowej można dobierać do różnych zastosowań, od szybkich zmian kompozycji w dokumentalistyce po starannie przygotowane najazdy w produkcjach filmowych.
Na korpusie kamery znajduje się pięć otworów montażowych z gwintem 1/4-20 UNC. Umożliwiają one niezawodne mocowanie akcesoriów do samej kamery, bez dodatkowego osprzętu. Kolejne trzy otwory umieszczono na dostarczanym w zestawie uchwycie XLR. W rezultacie system jest łatwy w przygotowaniu do użytku i zoptymalizowany pod kątem mobilności i filmowania z ręki.
Aby spełnić oczekiwania i potrzeby zawodowych fotografów i filmowców, przeprojektowano strukturę menu, umożliwiając bardziej efektywną pracę. Zakładki menu znajdują się po lewej stronie wyświetlacza, a grupy parametrów i parametry związane z odpowiednią zakładką — po prawej. Nowa struktura jest też bardziej przejrzysta, ponieważ pozwala równocześnie wyświetlać trzy poziomy. Dotykowa obsługa sprawia, że menu jest szybkie i intuicyjne w użyciu.
Kamera FX3 jest wyposażona w otwierany na bok, uchylny ekran LCD. Obracając go, można ułatwiać sobie precyzyjne kadrowanie lub stosować niestandardowe perspektywy zarówno przy filmowaniu z ręki, jak i z użyciem gimbala. Ekran można obrócić tak, aby widziała go filmowana osoba lub by podglądać obraz podczas zdjęć znad samej ziemi. Duży, 3,0-calowy, dotykowy wyświetlacz LCD o rozdzielczości około 1,44 mln pikseli zapewnia czysty i wyraźny obraz.
Kamera jest wyposażona w dwa gniazda na nośniki obsługujące zarówno karty CFexpress typu A, jak i karty SDXC/SDHC klasy UHS-I i UHS-II. CFexpress typu A to nowy standard kompaktowych nośników danych odznaczających się dużą prędkością zapisu i odczytu. Można na nie nagrywać filmy 4K o dużej przepływności. Dwa gniazda dają możliwość zapisu naprzemiennego lub równoczesnego.
Aby zagwarantować wytrzymałość i mobilność, podstawę montażową oraz górną, przednią i tylną pokrywę wykonano z lekkiego, ale mocnego stopu magnezu. Gniazdo na obiektywy jest przytwierdzone do podstawy montażowej sześcioma śrubami, co zapewnia stabilność przy korzystaniu z ciężkich obiektywów. Z przodu przetwornika znajduje się filtr, który drga z ultradźwiękową częstotliwością 70 000 cykli na sekundę, powodując usuwanie pyłu z powierzchni matrycy.
Kierując się opiniami użytkowników profesjonalnych, uszczelniono wszystkie połączenia elementów obudowy oraz osłony złączy, otoczenie komory na akumulator i nośniki danych, a także połączenia w obudowie. Aby zapewnić niezawodną pracę w trudnych warunkach, przeanalizowano też drogi, którymi mogłyby wnikać pył i wilgoć.
Z myślą o długotrwałych sesjach filmowych kamera FX3 współpracuje z pojemnymi akumulatorami NP-FZ100. Zgodność ze standardem USB-PD (Power Delivery) daje możliwość szybkiego ładowania lub ciągłego filmowania po podłączeniu odpowiedniego zasilacza lub powerbanku USB Type-C®.
Urządzenie współpracuje z sieciami bezprzewodowymi 5 GHz i 2,4 GHz. Pozwala też skorzystać z sieci Ethernet 1000BASE-T — należy w tym celu podłączyć przejściówkę USB-Ethernet do gniazda USB Type-C®, które jest zgodne ze standardem SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2). Do zdalnego sterowania można użyć komputera z programem Sony Imaging Edge Desktop™ lub urządzenia mobilnego z aplikacją Imaging Edge Mobile™. Profesjonalną organizację pracy w trakcie zdjęć ułatwiają funkcje zdalnego sterowania oraz przewodowego i bezprzewodowego przesyłania plików z danymi na serwer FTP.
Dużą pomocą w produkcjach realizowanych kamerą FX3 są programy Sony Catalyst Browse i Prepare. Kamera FX3 zapisuje metadane dotyczące stabilizacji obrazu i obrotu kamery. Mogą one ułatwić podgląd materiału i przygotowanie go do montażu w bezpłatnym programie Catalyst Browse lub niedrogim Catalyst Prepare.
Specyfikacja | |
Pełnoklatkowy (35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R | |
Około 10,2 megapiksela (efektywnie) przy filmowaniu, około 12,1 megapiksela (efektywnie) przy fotografowaniu, około 12,9 megapiksela (ogółem) | |
[Film] ISO 80-102 400 (wartości do ISO 409 600 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 80-12 800, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy), [Fotografia] odpowiednik ISO 80-102 400 (wartości ISO od 40 do 409 600 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 80-12 800, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy) | |
Karta CFexpress typu A / SD (×2), zapis równoczesny, sortowanie, automatyczne przełączanie nośnika, kopiowanie | |
Tryby balansu bieli | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
XAVC HS | [XAVC HS 4K] 59,94p/50p 200M, karta CEA-G160T (160 GB): około 85 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 40 minut, 59,94p/50p 150M, karta CEA-G160T (160 GB): około 110 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 55 minut, 59,94p/50p 100M, karta CEA-G160T (160 GB): około 170 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 80 minut, 59,94p/50p 75M, karta CEA-G160T (160 GB): około 220 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 100 minut, 59,94p/50p 45M, karta CEA-G160T (160 GB): około 340 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 160 minut |
XAVC S | [XAVC S 4K] 59,94p/50p 200M, karta CEA-G160T (160 GB): około 85 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 40 minut, 59,94p/50p 150M, karta CEA-G160T (160 GB): około 110 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 55 minut, [XAVC S HD] 59,94p/50p 50M, karta CEA-G160T (160 GB): około 310 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 150 minut, 59,94p/50p 25M, karta CEA-G160T (160 GB): około 550 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 390 minut |
XAVC S-I | [XAVC S-I 4K] XAVC S-I 4K 59,94p/50p, karta CEA-G160T (160 GB): około 25 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 10 minut, [XAVC S-I HD] 59,94p/50p, karta CEA-G160T (160 GB): około 75 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 35 minut |
PROXY AUDIO | Plik proxy w formacie XAVC: AAC-LC, 128 kb/s, 2 kanały |
PROXY VIDEO | 1280 × 720 (około 6 Mb/s), 1920 × 1080 (około 9 Mb/s), 1920 × 1080 (około 16 Mb/s) |
TYP APARATU/KAMERY | Aparat cyfrowy z wymiennym obiektywem |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Dostarczane wyposażenie | Akumulator NP-FZ100 |
Dostarczane wyposażenie | Ładowarka BC-QZ1 |
Dostarczane wyposażenie | Przewód zasilający |
Dostarczane wyposażenie | Uchwyt z modułem XLR |
Dostarczane wyposażenie | Zestaw stopki akcesoriów |
Dostarczane wyposażenie | Przykrywka korpusu |
Dostarczane wyposażenie | Osłona stopki akcesoriów |
Dostarczane wyposażenie | Osłona stopki uchwytu |
Dostarczane wyposażenie | Przewód USB A - USB C (USB 3.2) |
FORMAT ZAPISU (DŹWIĘK) | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan. |
XAVC HS | [XAVC HS 4K] XAVC HS 4K 59,94p/50p 200 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p 150 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p/23,98p 100 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p 75 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p 45 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 100 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 50 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 50 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 30 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 119,88p/100p 280 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 119,88p/100p 200 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265 |
XAVC S | [XAVC S 4K] XAVC S 4K 59,94p/50p 200 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 59,94p/50p 150 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 29,97p/25p 140 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 23,98p 100 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 29,97p/25p/23,98p 100 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 29,97p/25p/23,98p 60 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 119,88p/100p 280 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 119,88p/100p 200 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, [XAVC S HD] XAVC S HD 59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p 50 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p 50 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 59,94p/50p 25 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC HD 29,97p/25p 16 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 119,88p/100p 100 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 119,88p/100p 60 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, |
XAVC S-I | [XAVC S-I 4K] XAVC S-I 4K 59,94p 600 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 50p 500 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 29,97p 300 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 25p 250 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 23,98p 240 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, [XAVC S-I HD] XAVC S-I HD 59,94p 222 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 50p 185 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 29,97p 111 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 25p 93 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 23,98p 89 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, |
MIGAWKA | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
Tryby zapisu | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
SZYBKOŚĆ ZDJĘĆ SERYJNYCH | Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s |
Redukcja szumów | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasie otwarcia migawki dłuższym niż 1 s; redukcja szumów przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona |
Kontrola błysku | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp ze stopką z automatyczną blokadą, czas synchronizacji z lampą błyskową: 1/250 s |
INNE FUNKCJE FOTOGRAFICZNE | Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny, ciche zdjęcia, Fotografowanie z Anti-flicker |
FUNKCJA WŁASNA | Ustawienia przycisków własnych, ''Moje menu'', ustawienia ''Moje pokrętło'', zapis własnych ustawień |
KRZYWA GAMMA | Wył. / PP1-PP11, parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1-4, ITU709, ITU709 [800 ], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
FUNKCJE WIDEO | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, kod czasowy / bity użytkownika, twórczy wygląd, asysta wyświetlania gamma, przełącznik PAL/NTSC |
Wejście audio | Mini jack stereo 3,5 mm, uchwyt XLR: [INPUT1][INPUT2] 3-stykowe XLR/TRS (żeńskie) (×2), do wyboru line/mic/mic+48V, Poziom odniesienia mikrofonu od -40 dBu do -60 dBu / [INPUT3] mini jack stereo 3,5 mm) |
USB | USB Type-C (×1, zgodny z SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2)), Multi/Micro USB (×1) |
Wyjście słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
WYJŚCIE NA GŁOŚNIKI | Wbudowany, monofoniczny |
Wyjście HDMI | Gniazdo HDMI (typu A), YCbCr 4:2:2 10 bitów / RGB 8 bitów |
Stopka Multi Interface | Z cyfrowym łączem audio |
BLUETOOTH | Standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz) |
Kompensacja cech obiektywu | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
XAVC HS | [XAVC HS 4K] 3840 × 2160/119,88p, 100p, 59,94p, 50p, 23,98p |
XAVC S | [XAVC S 4K] 3840 × 2160/119,88p, 100p, 59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p, [XAVC S-I HD] 1920 × 1080/59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p |
XAVC S-I | [XAVC S-I 4K] 3840 × 2160/59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p, [XAVC S-I HD] 1920 × 1080/59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p, |
Rodzaj nośnika | Karta CFexpress typu A / SD (×2), zapis równoczesny, sortowanie, automatyczne przełączanie nośnika, kopiowanie |
Funkcje odtwarzania | Indeks, wybór folderu (Data/Fotografia/Film), przechwytywanie zdjęć, monitorowanie 4 kanałów dźwięku, automatyczny podgląd (fotografie), obrót obrazu (fotografie), ochrona (fotografie), ocena (fotografie), wyświetlanie jako grupy (fotografie) |
EKRAN LCD | 7,5 cm (3,0″), około 1,44 mln pikseli, kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270° |
Temperatura w środowisku pracy | Od 0°C do 40°C |
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRZECHOWYWANIA | Od -20°C do +55°C |
Przesyłanie przez FTP | Sieć przewodowa LAN (USB-LAN), tethering przez USB, Wi-Fi |
Reprodukcja w formacie RAW | HDMI: 4264 × 2408 (59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p), 16 bitów |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
Liczba pikseli | Około 10,2 megapiksela (efektywnie) przy filmowaniu, około 12,1 megapiksela (efektywnie) przy fotografowaniu, około 12,9 megapiksela (ogółem) |
Czułość | [Film] ISO 80-102 400 (wartości do ISO 409 600 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 80-12 800, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy), [Fotografia] odpowiednik ISO 80-102 400 (wartości ISO od 40 do 409 600 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 80-12 800, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy) |
Czas otwarcia migawki | Film: od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki), Fotografia: od 1/8000 s do 30 s, B |
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5-kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Tryb | [Film] Aktywny/Standardowy/Wyłączony, [Fotografia] Włączony/wyłączony |
EFEKT KOMPENSACJI (FOTOGRAFIE) | 5,5 stopnia (norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 - EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
Tryby ekspozycji | [Film] Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji, [Fotografia] Automatyczny (iAuto), P, A, S, M |
System plików | FAT12, 16, 32, exFAT |
Typ | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
USTAWIENIE OSTROŚCI | [Film] 627 pól, [Fotografia] pełna klatka 35 mm: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy) |
ZAKRES CZUŁOŚCI | Od -6 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
Tryb ostrości | [Film] AF-C, MF, [Fotografia] automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (Ostrość DMF), ostrość ręczna |
OBSZAR OSTROŚCI | [Film] szeroki, strefa, centralny, elastyczny punktowy, rozszerzany elastyczny punktowy, [Fotografia] szeroki, strefa, centralny, elastyczny punktowy, rozszerzany elastyczny punktowy, śledzenie |
INNE FUNKCJE OSTROŚCI | Nastawianie ostrości na oko ([Film] Człowiek (wybór lewego/prawego oka), [Fotografia] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę), rozpoznawanie twarzy (priorytet twarzy w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy), [Film] Czułość zmian obiektu AF, [Film] Szybkość przejścia AF, [Fotografia] Funkcja ''Powiększenie'' (pełna klatka 35 mm: 2,1× / 4,1×, APS-C: 1,5× / 3,0×) |
TOLERANCJA NAŚWIETLENIA | Ponad 15 stopni (S-Log3) |
Wbudowany mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
OBSŁUGIWANY FORMAT | IEEE 802.11a/b/g/n/ac |
PASMO CZĘSTOTLIWOŚCI | Pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz |
Bezpieczeństwo | WEP/WPA-PSK/WPA2-PSK |
NFC | Zgodność ze znacznikami NFC Forum typu 3 |
WAGA (TYLKO JEDNOSTKA CENTRALNA) (w przybliżeniu) | 715 g (z akumulatorem i kartą pamięci), 640 g (sam korpus) |
WAGA (Z DOSTARCZANYMI W ZESTAWIE AKCESORIAMI) (w przybliżeniu) | 1,015 kg (z uchwytem XLR, akumulatorem, kartą SD) |
WYMIARY (SZER. × WYS. × GŁ.) (Z DOSTARCZANYMI W ZESTAWIE AKCESORIAMI) (w przybliżeniu) | 1,015 kg (z uchwytem XLR, akumulatorem, kartą SD) |
WYMIARY (SZER. × WYS. × GŁ.) (KORPUS BEZ WYSTAJĄCYCH ELEMENTÓW) (w przybliżeniu) | 129,7 × 77,8 × 84,5 mm (korpus bez wystających elementów) |
Format zapisu | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
Rozmiar obrazu | Rozmiar obrazu [3:2] Pełna klatka 35 mm L: 12M, M: 5,1M, S: 3,0M, APS-C L: 5,1M, M: 3,0M, S: 1,3M, Rozmiar obrazu [4:3] Pełna klatka 35 mm L: 11M, M: 4,6M, S: 2,7M, APS-C L: 4,6M, M: 2,7M, S: 1,1M, Rozmiar obrazu [16:9] Pełna klatka 35 mm L: 10M, M: 4,3M, S: 2,6M, APS-C L: 4,3M, M: 2,6M, S: 1,1M, Rozmiar obrazu [1:1] Pełna klatka 35 mm L: 8M, M: 3,4M, S: 2,0M, APS-C L: 3,4M, M: 2,0M, S: 0,8M |
Pobór mocy | [Film] około 7,3 W (z obiektywem FE 28-70 mm F3.5-5.6 OSS), [Fotografia] około 3,4 W (z obiektywem FE 28-70 mm F3.5-5.6 OSS) |
CZAS PRACY AKUMULATORA | Około 95 min (rzeczywiste nagrywanie, norma Camera & Imaging Products Association) , około 135 min (ciągłe nagrywanie, norma Camera & Imaging Products Association), około 580 zdjęć (fotografie, norma Camera & Imaging Products Association) |
FUNKCJA ZOOMU | Obrót pierścienia zoomu, Clear Image Zoom ([Film] około 1,5× (4K), około 2× (HD) [Fotografia] około 2×), zoom cyfrowy ([Film] pełna klatka 35 mm: około 4×, APS-C: około 4×, [Fotografia] pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,1×, S: około 8×, APS-C: L: około 4×, M: około 5,2×, S: około 8×), Inteligentny zoom (Smart zoom) ([Fotografia] pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2×, APS-C: M: około 1,3×, S: około 2×) |
Gwarancja producenta | 24 miesiące |
Opinie
Ostatnio przeglądane
Raty i Leasing
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu na raty za pośrednictwem banku Santander Consumer Bank
Więcej o ratach na Santander Consumer Bank
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu w leasing za pośrednictwem banku PKO Leasing S.A.
Więcej o leasingu na PKO Leasing S.A.
Ostatnio oglądane
Odbiór osobisty: |
0,00 zł |
DHL24 - Przedpłata: |
0,00 zł |
Zadzwoń
Lub poczekaj na nasz kontakt
97% klientów poleca ten sklep