Opis i specyfikacja
α7C to najmniejszy i najlżejszy pełnoklatkowy korpus z wbudowanym systemem stabilizacji obrazu. Pionierskie rozwiązania mechaniczne i konstrukcyjne pozwalają w prosty sposób robić zdjęcia i nagrywać filmy z wykorzystaniem całego potencjału pełnoklatkowej matrycy.
Oto najmniejszy i najlżejszy pełnoklatkowy aparat cyfrowy z wymiennymi obiektywami i wbudowanym w korpus systemem optycznej stabilizacji obrazu (w połączeniu z obiektywem FE 28-60 mm F4-5.6). W modelu tym gruntownie przeprojektowano układ podzespołów, konstrukcję korpusu i wewnętrzne mechanizmy, zachowując jednak wszystkie możliwości aparatu pełnoklatkowego. Mimo zwiększonej funkcjonalności i wytrzymałości korpus ma o 19 mniejszą objętość i waży jedynie 509 gramów, czyli o 22 mniej niż model α7 III.
Pełnoklatkowy przetwornik obrazu (35 mm) jest około 30 razy większy od matrycy typu 1/2,3\" w smartfonie i 2,3 razy większy niż matryca APS-C. Przechwytuje znacznie więcej światła i daje dodatkowe możliwości twórcze wynikające z szerszego zakresu dynamicznego, mniejszej ilości szumu i wyższej postrzeganej rozdzielczości. W połączeniu z pełnoklatkowym obiektywem o dużej jasności (z dużym otworem przysłony) pozwala także uzyskać małą głębię ostrości i atrakcyjny dla oka efekt bokeh.
Wykonany w technologii BSI przetwornik CMOS Exmor R™ znakomicie współpracuje z procesorem obrazu BIONZ X™. Ta pełnoklatkowa, 24,2-megapikselowa matryca ma duże piksele, które przechwytują więcej światła, zapewniając duży, 15-stopniowy zakres dynamiczny i większą płynność przejść tonalnych od świateł do cieni. Znakomita rozdzielczość i mniejszy poziom zakłóceń przekładają się na wierne odwzorowanie kolorów, piękny wygląd odcieni skóry i naturalne faktury.
Efekt bokeh pozwala wyróżnić główny motyw zdjęcia poprzez skontrastowanie go z miękko rozmytym tłem. Wzmacnia wymowę i zwiększa głębię autoportretów i zdjęć zbliżeniowych. Efekt ten łatwiej jest uzyskać na zdjęciach z pełnoklatkowej matrycy. Może się zatem zdarzyć, że mimo ustawienia identycznej wartości F zapewni go tylko aparat α7C, ale już nie aparat z mniejszym przetwornikiem. Korpus α7C współpracuje z ponad 50 obiektywami Sony, będzie więc doskonałym narzędziem do twórczego komponowania fotografii i ujęć filmowych.
Dzięki dużym rozmiarom pikseli aparat wykonuje piękne zdjęcia z małą ilością szumu nawet przy wysokiej czułości ISO, potrzebnej na przykład w słabym oświetleniu lub przy krótkim czasie ekspozycji. Standardowy zakres ISO wynosi od ISO 100 do ISO 51 200 (z możliwością rozszerzenia do ISO 50-204 800). System redukcji zakłóceń, szczególnie efektywny w często używanym zakresie średnich i wysokich czułości, pomaga wiernie oddać faktury i szczegóły kryjące się w cieniach.
Ponad 50 obiektywów Sony z mocowaniem typu E daje bogate możliwości twórczej ekspresji, a pełnoklatkowy przetwornik obrazu pozwala w pełni wykorzystać ich potencjał, od uwydatniania odległości na zdjęciach z obiektywów szerokokątnych po kompresję planów przy korzystaniu z teleobiektywów. Dzięki pełnoklatkowemu przetwornikowi obrazu w korpusie α7C możliwości są nieograniczone.
Procesor BIONZ X stanowi owoc doświadczenia firmy Sony w technologii obrazowania. Przetwarza obraz z 16-bitową dokładnością w specjalizowanym układzie o dużej skali integracji i generuje wynikowe dane w 14-bitowym formacie RAW, zapewniając bogatsze, bardziej naturalne przejścia tonalne nawet w trybie cichym i podczas zdjęć seryjnych. W połączeniu z przetwornikiem obrazu Sony zapewnia znakomitą reprodukcję kolorów, redukcję szumów i doskonałe właściwości przy słabym oświetleniu.
5-osiowa stabilizacja ułatwia uzyskanie wyraźniejszych zdjęć zbliżeniowych, nocnych widoków i fotografii robionych z użyciem zoomu. Kompensacja jest odpowiednikiem skrócenia czasu otwarcia migawki o 5,0 stopni. [1] Pochylenie / [2] Odchylenie: przy długich ogniskowych, [3] Poziomo / [4] Pionowo: przemieszczenia w górę / w dół i na boki przy zdjęciach zbliżeniowych i makro, [5] Obrót: obrót przy długich czasach ekspozycji
Aby zoptymalizować pracę systemu AF, wykorzystano ulepszenia wprowadzone wcześniej w korpusie α9, w tym unikatowy, bardzo szybki system 4D FOCUS do stabilnego śledzenia obiektów w rozległej strefie. 693 pola AF wykrywające fazę i 425 pól AF wykrywających kontrast gęsto pokrywa około 93 kadru.
Wbudowany, oparty na sztucznej inteligencji system śledzenia w czasie rzeczywistym umożliwia śledzenie szybko poruszających się obiektów. Analizuje kolor, wzór (jasność), odległość od obiektu (głębię) i informacje o twarzy i oczach, by zidentyfikować i śledzić obiekt.
Zalety opracowanej przez Sony technologii \'\'Speed × AI\'\' wyraźnie ujawniają się w pracy systemu Real-time Eye AF. Niezawodnie utrzymuje on ostrość na oku obiektu, nawet gdy fotografowana lub filmowana twarz jest częściowo zasłonięta, zwrócona w dół lub utrwalana pod światło. Działa we wszystkich trybach AF, a po wybraniu trybu [Priorytet twarzy/oczu w AF] można go włączyć na trzy sposoby: przyciskiem własnym, wciskając do połowy spust migawki lub przyciskiem AF-ON.
Dzięki najnowszym algorytmom system Real-time Eye AF pozwala utrzymywać ostrość na oku fotografowanego zwierzęcia. Możliwość uzyskania ostrych oczu — a nie wąsów lub czubka nosa — znacznie zwiększa szansę na zrobienie udanego zdjęcia domowemu czworonogowi lub dzikiemu zwierzęciu. Śledzenie nie wyłączy się nawet po zmianie orientacji aparatu lub częściowym zasłonięciu głównego motywu.
Przycisk AF-ON pozwala teraz rozpocząć śledzenie ostrości w czasie rzeczywistym w trybach ostrości AF-S, AF-A, AF-C i DMF. Możliwość uaktywnienia systemu Real-time Tracking jednym ruchem kciuka ułatwia fotografowanie i jest szczególnie użyteczna podczas robienia prostych fotek w trybie AF-S.
Kiedy włączony jest system Real-time Tracking itp., dotknięcie ekranu LCD podczas fotografowania i filmowania pozwoli uaktywnić automatykę ostrości. Jeśli system AF nie jest używany, ekran LCD może posłużyć do szybkiego sprawdzenia ustawienia ostrości. Dotknięcie ekranu w trybie DMF lub ręcznego ustawiania ostrości (MF) włączy funkcję zarysu wyróżniającą kolorem ostre fragmenty obrazu. Do wyboru są różne kolory wyróżnienia, co pozwala uzyskać optymalną widzialność i kontrast. Jest to szczególnie użyteczne podczas zdjęć wymagających dużej precyzji ostrości, na przykład makrofotografii.
Aparat α7C umożliwia zdjęcia seryjne w tempie do 10 kl./s ze śledzeniem AF/AE i do 8 kl./s z podglądem na żywo, pozwala więc utrzymać ostrość na poruszającym się obiekcie i uchwycić kluczowy moment. Tryb cichych zdjęć z szybkością do 10 kl./s będzie niezastąpiony w sytuacjach wymagających zachowania ciszy, a także przy fotografowaniu bawiących się dzieci i zwierząt, gdy dźwięk migawki mógłby odwrócić ich uwagę.
Zaawansowane algorytmy umożliwiają precyzyjną ocenę odległości i ustawianie ostrości w oświetleniu od -4 EV (w trybie AF-S), czyli w niemal zupełnej ciemności.
Nagrywając film, można korzystać z unikatowych zalet pełnoklatkowego przetwornika obrazu, takich jak kontrola nad głębią ostrości, piękny efekt bokeh i czystość obrazu w słabym oświetleniu. Aparat α7C nagrywa filmy 4K (QFHD: 3840 × 2160) z indywidualnym odczytem wszystkich pikseli i oversamplingiem 6K. Utrwala dzięki temu wyjątkowo szczegółowy obraz z ograniczonym do minimum efektem mory i postrzępieniem krawędzi.
Profile gamma S-Log3 pozwalają uchwycić pełny zakres dynamiczny sceny — do 14 stopni — dzięki czemu w postprodukcji widoczne będą detale i przejścia tonalne zarówno w cieniach, jak i światłach. Tryb HLG (Hybrid Log-Gamma) umożliwia z kolei bezpośrednie odtwarzanie i wykorzystywanie nagrań HDR. Korpus α7C pozwala też wybierać różne profile obrazu, dodatkowo zwiększające możliwości filmowania.
Aparat pozwala rejestrować obraz filmowy z szybkością od 1 do 120/100 klatek na sekundę. Powstają w ten sposób nagrania o rozdzielczości Full HD, które można odtwarzać od 60× szybciej do 5× wolniej niż w rzeczywistości. Teraz z łatwością zmienisz najzwyklejszy ruch w niecodzienną, artystyczną wizję i wprowadzisz do filmu więcej dramatyzmu i emocji.
Przycisk MOVIE znajduje się teraz na górze obudowy, jest więc łatwiej dostępny przy zdjęciach z wysokości bioder, wykonywaniu autoportretów i nagrywaniu ujęć do wideobloga. W przypadku wyboru układu pionowego, popularnego obecnie w mediach społecznościowych, aparat α7C zapisuje odpowiednie metadane, dzięki czemu nagranie przesłane poprzez smartfon na jedną z takich platform będzie prawidłowo wyświetlane bez edycji w komputerze.
Stopka Multi Interface (MI) aparatu α7C jest zgodna z cyfrowym interfejsem audio, można więc podłączyć do niej mikrofon cyfrowy ECM-B1M lub zestaw adaptera XLR XLR-K3M i uzyskać czysty, cyfrowy dźwięk o jakości dorównującej obrazowi. Akcesoria do stopki MI nie wymagają użycia przewodów i źródeł zasilania. Dla filmowca oznacza to maksimum swobody przy pracy.
Wbudowane gniazda zewnętrznego mikrofonu i słuchawek pozwalają dostosować proces nagrywania filmu do własnych potrzeb i upodobań. Gniazdo słuchawkowe jest przystosowane do współpracy ze słuchawkami o wysokiej jakości i zapewnia precyzję odsłuchu. Do wyboru są dwa ustawienia synchronizacji wyjściowego dźwięku: \'\'Na żywo\'\' do optymalnego odsłuchu i \'\'Z obrazem\'\' precyzyjnie dopasowujące dźwięk do obrazu. Wejście mikrofonowe pozwala z kolei podłączyć zewnętrzny mikrofon dostosowany do warunków nagrywania.
Miniaturowy i lekki aparat α7C to doskonałe narzędzie dla podróżników i twórców wideoblogów, którzy cenią wysoką jakość obrazu. Wygodę użycia zwiększy oferowany oddzielnie, podłączany przez Bluetooth® uchwyt GP-VPT2BT. Umożliwia on obsługę aparatu jedną ręką, zapewnia łatwy dostęp do podstawowych funkcji — zoomu, nagrywania i wyzwalania migawki — a dodatkowo pełni funkcję ministatywu. Oba produkty można jeszcze uzupełnić mikrofonem ECM-B1M. Powstanie wtedy miniaturowy, bezprzewodowy zestaw do tworzenia wideoblogów.
Moc błysku i większość innych ustawień zgodnej lampy błyskowej lub bezprzewodowego sterownika radiowego (sprzedawanych oddzielnie) można wybierać z poziomu menu aparatu, a zmiany zostaną odzwierciedlone na wyświetlaczu lampy. Nowością jest funkcja sprzężenia automatycznego balansu bieli z systemem wykrywania twarzy przez aparat. W przypadku użycia kompatybilnej lampy błyskowej funkcja ta zapewnia naturalną kolorystykę twarzy fotografowanej osoby poprzez analizę światła padającego na twarz zarówno z lampy, jak i otoczenia.
Łącze Wi-Fi® (2,4 GHz i 5 GHz) pozwala na zdalne, bezprzewodowe sterowanie aparatem z programu Imaging Edge™ Desktop i aplikacji Imaging Edge Mobile™. Umożliwia wprowadzanie twórczych perspektyw, podgląd obrazu, zmienianie ustawień, przesyłanie danych do komputerów i urządzeń mobilnych, zdalne wykonywanie autoportretów itp. Gotowy materiał można szybko zapisać lub udostępnić całemu światu, parując aparat ze smartfonem lub tabletem. Fotografie można także przesyłać przez FTP, nawet podczas wykonywania zdjęć.
Otwierany na bok, intuicyjny w użyciu monitor LCD można obracać poziomo w zakresie 176°, a pionowo w zakresie 270°. Duży ekran dotykowy o rozdzielczości około 921 tysięcy pikseli zapewnia optymalną widzialność obrazu nawet intensywnym świetle dziennym. Ujęcia fotograficzne i filmowe można komponować z niemal każdego miejsca i kąta. Dostępne są też funkcje \'\'Śledzenie dotykiem\'\', \'\'Ostrość dotykiem\'\' i \'\'Zdjęcie dotykowe\'\'.
Dokładny podgląd obrazu w każdych warunkach jest możliwy dzięki zaawansowanemu wizjerowi elektronicznemu XGA OLED Tru-Finder™. Mimo małych wymiarów korpusu wizjer wyświetla obraz o rozdzielczości 2,35 miliona pikseli i wiernie reprodukuje kontrasty i przejścia tonalne, zapewniając dobrą widoczność detali. Większa płynność obrazu wyświetlanego przy 120/100 kl./s ułatwia śledzenie obiektów w ruchu. Wygoda użycia to zasługa starannie zaprojektowanego uchwytu, który łączy miniaturyzację z funkcjonalnością.
Aby korpus α7C miał większą wytrzymałość, tylna, górna i przednia ścianka są wykonane ze stopu magnezu. Wszystkie elementy poddano starannej optymalizacji w celu zmniejszenia wymiarów i wagi. Za przykład może posłużyć wykorzystywana w samolotach konstrukcja typu monocoque. Zwiększa ona wytrzymałość przy równoczesnym obniżeniu wagi, a jej zastosowanie pozwoliło stworzyć lekką, ale sztywną obudowę. Korpus wyróżnia się także dużą ergonomią, co w połączeniu z uszczelnieniami przed pyłem i wilgocią pozwala wygodnie i bez obaw pracować w różnych warunkach.
Mimo małych wymiarów korpusu pojemny akumulator NP-FZ100 zapewnia zapas energii na zrobienie wiodącej na rynku liczby zdjęć: 740 z użyciem monitora LCD lub 680 z użyciem wizjera. Wystarcza także na nagranie do 215 minut filmu z podglądem obrazu na ekranie LCD. Co więcej, złącze USB Type-C® umożliwia ładowanie z zasilacza sieciowego lub powerbanku nawet w czasie zdjęć, więc możliwości pracy są praktycznie nieograniczone.
Pakiet Imaging Edge Desktop pomaga usprawnić pracę i robić jeszcze lepsze zdjęcia. Narzędzie \'\'Remote\'\' umożliwia zdalne sterowanie aparatem i podglądanie obrazu na żywo na monitorze komputera. \'\'Viewer\'\' służy do podglądu, oceny i wybierania zdjęć z dużych bibliotek, a \'\'Edit\'\' pozwala w pełni wykorzystać potencjał plików RAW przekształcanych w końcowe zdjęcia.
Wbudowane łącze Wi-Fi® i aplikacja Imaging Edge Mobile w urządzeniu mobilnym umożliwiają zdalne wyzwalanie migawki oraz włączanie i wyłączanie nagrywania filmu. Pozwalają też w prosty sposób przesłać zdjęcia i filmy 4K w celu ich udostępnienia. Po zainstalowaniu w smartfonie dodatku Movie Edit filmy nakręcone z ręki można poddać automatycznej stabilizacji, uzyskując płynność obrazu jak przy korzystaniu z gimbala.
Capture One Express (for Sony) to bezpłatny program do zarządzania plikami z obrazami oraz przetwarzania i edycji zdjęć RAW o wysokiej jakości. Dostępna jest też wersja Capture One Pro (for Sony) z dodatkowymi narzędziami edycyjnymi i funkcją zdalnego sterowania aparatem.
Ten produkt jest zgodny z aplikacjami Final Cut Pro X i iMovie.
Specyfikacja | |
Pełnoklatkowy (35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R | |
Około 24,2 megapiksela | |
Fotografie: ISO 100-51 200 (wartości od ISO 50 do ISO 204 800 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100-51 200 (wartości ISO do 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy) | |
Około 680 zdjęć (wizjer) / około 740 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) | |
Wizjer elektroniczny 1,0 cm (0,39") (XGA OLED) | |
Tryby balansu bieli | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.) |
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF |
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), TFT |
Liczba punktów | 921 600 punktów |
Panel dotykowy | Tak (Zdjęcie dotykowe / Ostrość dotykiem / Płytka dotykowa / Śledzenie dotykiem) |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270°. |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak: powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości (pełna klatka 35 mm: 5,9×, 11,7×; APS-C: 3,8×, 7,7×) |
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 - EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy (standardowy/duży), średnia z całego ekranu, światła |
Kompensacja ekspozycji | ±5,0 EV (do wyboru co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: ±3,0 EV (co 1/3 EV)) |
Bracketing ekspozycji | Bracket: seryjny, Bracket: pojedynczy, do wyboru 3/5/9 klatek. (Światło zastane, Światło z lampy błyskowej) |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowanie po wciśnięciu do połowy przycisku spustu migawki (włączone/wyłączone/automatyczne) |
Tryby ekspozycji | Automatyka (inteligentna automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M)), nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M)) |
Czułość ISO (zalecany wskaźnik ekspozycji) | Fotografie: ISO 100-51 200 (wartości od ISO 50 do ISO 204 800 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100-51 200 (wartości ISO do 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy) |
Fotografowanie bez migotania | TAK |
Tryby tematyczne | - |
Typ | Ustawienia przycisków własnych, ustawienia programowalne (3 zestawy w korpusie / 4 zestawy na karcie pamięci), ustawienia ''Moje pokrętło'', Moje menu, Zarejestrowane własne ustawienia fotografowania |
Temperatura w środowisku pracy | 0-40°C |
PlayMemories Camera Apps™ | - |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2x, filmy: 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Zoom cyfrowy | Inteligentny zoom (fotografie): pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2×, APS-C: M: około 1,3×, S: około 2×; Zoom cyfrowy (fotografie): pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,1×, S: około 8× / APS-C: L: około 4×, M: około 5,2×, S: około 8×; Zoom cyfrowy (filmy): pełna klatka 35 mm: około 4×, APS-C: około 4× |
Rozpoznawanie twarzy | Priorytet twarzy w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy |
Samowyzwalacz do autoportretów | - |
Inne | Fotografowanie z interwałem, Min. czas migawki przy ISO AUTO, Jasne monitorowanie, Informacje o prawach autorskich, Ustaw nazwę pliku, Przewodnik pomocniczy, Tryb kontrolki wideo, Obróć pierścień zoomu |
Złącze komputerowe | Pamięć masowa / MTP |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Zgodność z USB Type-C® SuperSpeed 5 Gb/s (USB 3.2) |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth w wer. 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze do synchronizacji | - |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | - |
Złącze LAN | - |
Funkcje | Przesyłanie na serwer FTP (Wi-Fi), oglądanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie jednym dotknięciem przez NFC, udostępnianie jednym dotknięciem przez NFC, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD |
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Typ | - |
Liczba przewodnia | - |
Kąt rozsyłu błysku | - |
Sterowanie | Przedbłysk TTL[[F DI0181]] |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowe, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji |
Czas ładowania | - |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | TAK |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji) |
Tryby zapisu | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Extra fine L: ponad 215 klatek, JPEG Fine L: ponad 223 klatki, JPEG Standard L: ponad 223 klatki, RAW: ponad 115 klatek, RAW i JPEG: ponad 86 klatek, RAW (Nieskompresowany): ponad 45 klatek, RAW (Nieskompresowany) i JPEG: ponad 39 klatek |
Samowyzwalacz | Opóźnienie 10 s/5 s/2 s / Samowyzwalacz seryjny Samowyzwalacz z bracketingiem |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | - |
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Typ migawki | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: Mechaniczna migawka: od 1/4000 do 30 s, B; elektroniczna migawka: od 1/8000 do 30 s; filmy (tryb NTSC): od 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki); filmy (tryb PAL): od 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/50 w trybie automatycznym (do 1/25 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/160 s |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | TAK |
Cicha praca | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przechwytywanie zdjęć | TAK |
Tryby | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu lub bez), histogram RGB i ostrzeżenie o światłach/cieniach, indeks, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 18,8×, M: 12,3×, S: 9,4×), automatyczny podgląd, obrót obrazu, pokaz slajdów, wybór folderu (data/fotografie/XAVC S HD/XAVC S 4K), ochrona, ocena, wyświetlanie jako grupy |
Sposób nastawiania ostrości | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 693 pól (AF z detekcją fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 299 pól (AF z detekcją fazy), z obiektywem APS-C: 221 punktów (AF z detekcją fazy)/ 425 punktów (AF z detekcją kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | Od -4 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
Tryb ostrości | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroki, Strefa, Środek, Elast. punktowy, Roz. elast. punktowy, Śledzenie |
EYE AF | [Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę, [Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) |
Inne funkcje | Czujnik zbliżenia oka (tylko z zainstalowanym adapterem LA-EA2 lub LA-EA4, do nabycia oddzielnie), mikrokorekty AF (z użyciem sprzedawanego oddzielnie adaptera LA-EA2 lub LA-EA4), przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | TAK (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m - około 3,0 m (z obiektywem FE 28-70 mm F3.5-5.6 OSS) |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | Detekcja fazy |
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 24,2 megapiksela |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 25,3 megapiksela |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
System ochrony przed kurzem | Tak (Powłoka chroniąca przed ładunkami elektrycznymi na filtrze optycznym i mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu) |
Redukcja szumów | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasie otwarcia migawki dłuższym niż 1 s; redukcja szumów przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona |
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5-kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 5 stopni (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA. Wyłączona redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji.) |
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | TAK |
Nośnik | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II) |
Gniazdo na kartę pamięci | Gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II) |
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | - |
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny 1,0 cm (0,39") (XGA OLED) |
Liczba punktów | 2 359 296 punktów |
Pokrycie kadru | 100 |
Powiększenie | Około 0,59× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1 m-1) |
Regulacja dioptrii | -4,0 do +3,0 m-1 |
Odległość od oka | Około 20 mm od soczewki wizjera, 17,5 mm od ramki wizjera przy -1 m-1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
FUNKCJA WYŚWIETLANIA | Histogram, Podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, Poziomica cyfrowa, Siatka linii, Sprawdzanie ostrości, Zarys MF, Zebra, Znacznik filmu, W trybie wizjera, Wyłączanie monitora |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Tryb NTSC: standardowy 60 kl./s / wysoki 120 kl./s, tryb PAL: standardowy 50 kl./s / wysoki 100 kl./s |
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 509 g (sam korpus: około 424 g) |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 124,0 × 71,1 × 59,7 mm, 124,0 × 71,1 × 53,5 mm (OD UCHWYTU DO MONITORA) |
Format zapisu | XAVC S |
Kompresja filmu | XAVC S: MPEG-4 AVC / H.264 |
Format zapisu dźwięku | XAVC S: LPCM, 2 kanały |
Przestrzeń barw | Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour |
Efekty zdjęciowe | 7 rodzajów: zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), kolor pop, posteryzacja (kolor, cz.-b.), zdjęcie retro, high-key: miękki, częściowy kolor (czer./ziel./nieb./żół.), obraz czarno-biały o dużym kontraście |
Styl twórczy | Standardowy, intensywny, neutralny, czysty, głęboki, pastelowy, portret, krajobraz, zachód słońca, nocny widok, jesienne liście, czerń i biel, sepia, ramka stylu (1-6) |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1-PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1-4, ITU709, ITU709 [800 ], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | - |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 24p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma |
Format zapisu | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 6000 × 4000 (24M), M: 3936 × 2624 (10M), S: 3008 × 2000 (6,0M), APS-C L: 3936 × 2624 (10M), M: 3008 × 2000 (6,0M), S: 1968 × 1312 (2,6M) |
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] | Pełna klatka 35 mm L: 5328 × 4000 (21M), M: 3488 × 2624 (9,2M), S: 2656 × 2000 (5,3M), APS-C L: 3488 × 2624 (9,2M), M: 2656 × 2000 (5,3M), S: 1744 × 1312 (2,3M) |
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] | Pełna klatka 35 mm L: 6000 × 3376 (20M), M: 3936 × 2216 (8,7M), S: 3008 × 1688 (5,1M), APS-C L: 3936 × 2216 (8,7M), M: 3008 × 1688 (5,1M), S: 1968 × 1112 (2,2M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | Pełna klatka 35 mm L: 4000 × 4000 (16M), M: 2624 × 2624 (6,9M), S: 2000 × 2000 (4,0M), APS-C L: 2624 × 2624 (6,9M), M: 2000 × 2000 (4,0M), S: 1312 × 1312 (1,7M) |
Tryby jakości obrazu | RAW (Skompresowany/Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa), RAW i JPEG |
Efekty zdjęciowe | 8 rodzajów: zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), kolor pop, posteryzacja (kolor, cz.-b.), zdjęcie retro, high-key: miękki, częściowy kolor (czer./ziel./nieb./żół.), obraz czarno-biały o dużym kontraście, obraz czarno-biały o bogatej gradacji |
Styl twórczy | Standardowy, intensywny, neutralny, czysty, głęboki, pastelowy, portret, krajobraz, zachód słońca, nocny widok, jesienne liście, czerń i biel, sepia, ramka stylu (1-6) |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1-PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1-4, ITU709, ITU709 [800 ], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | - |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wyłączone, DRO, automatyka HDR |
Przestrzeń barw | Standard sRGB (paleta sYCC) i Adobe RGB zgodny z technologią TRILUMINOS Color |
14bit RAW | TAK |
Gwarancja producenta | 24 miesiące |
Opinie
Ostatnio przeglądane
Raty i Leasing
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu na raty za pośrednictwem banku Santander Consumer Bank
Więcej o ratach na Santander Consumer Bank
Oferujemy Ci możliwość dokonania zakupu w leasing za pośrednictwem banku PKO Leasing S.A.
Więcej o leasingu na PKO Leasing S.A.
Ostatnio oglądane
Odbiór osobisty: |
0,00 zł |
DHL24 - Przedpłata: |
0,00 zł |
DHL24 - Wysyłka za pobraniem: |
20,00 zł |
InPost - za pobraniem: |
19,00 zł |
InPost - zwykła przesyłka: |
14,00 zł |
Paczkomaty - Paczkomaty: |
0,00 zł |
Zadzwoń
Lub poczekaj na nasz kontakt
97% klientów poleca ten sklep